Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 9248 ggr
dermot
9

Vildkaniner

Jag har en fråga som gnager i huvudet på mig. Den är säkert jättelätt för vissa här inne, men jag är lite trög som vissa kanske vet ;)

Jag vet att tamkaniner har hö som basföda, och det är det de ska få i sig först och främst. Men jag tänkte på vildkaninerna, vad äter de på vintern? De hade ju inte tillgång till hö eller liknande. Någon som vet? Jag vill bara ha ett enkelt svar, känner mig väldigt kunnande här alltså! :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[nataschaj]
2

De äter väl, torkat gräs, barr grenar ev frukt. rgäs kan dem ju gräva fram.

det antar jag!.

[Niike]
1

De äter nog det de får tag i .. Harar t ex brukar ju vara framme och gnaga sönder fruktträd och liknande i mångas trädgårdar.

eamy
1

Dom går ju nästan i "ide" eller  dom håller sig väldigt mycket under jorden på vintern så jag skulle tro att dom äter rötter och torkade bland och sånt :)

dermot
1

Okej tack allihopa! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Emelie
3

Speciellt rötter, bark och grenar!

Förresten är du inte alls trög. Inga frågor är dumma! Glad

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

dermot
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Hehe nej kanske inte, men det kändes som en sån där fråga man borde kunna. I alla fall jag som "kan allt" haha Flört

// Anka

Emelie
1

#6 Haha, fast man blir aldrig full-lärd FlörtOm jag fick välja skulle jag vilja veta ALLT om kaniner, från foder till kaninens uppbyggnad och även betéende och allt sånt. Tänk att bli en riktig expert!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

dermot
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Haha nej det är ju klart Flört Men det kändes ändån som en sån där "självklar" fråga :p

Jo det hade inte varit fel! Men då får man nog plugga lääääänge Flört

// Anka