Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1964 ggr
[muff]
0

Myggmedel?

Vad ska man ha för att myggorna ska låta bli kaninerna ? Jag har haft ute kaninerna hela dagen, och nu när myggorna kommer blir dom bitna, båda blev bitna kring könet, och honan blev lite svullen.

Har hört talas om hjortronsalt, men funkar det ? Annars ett myggmedel-hundmedel som man kan ha. Att hänga myggnät funkar inte, då det är en rasthage -ca20 kompostgaller.

:D

[Wera]
0

Jag har använt mig av en mild spray från Hööks till hästar :)

[muff]
0

#1 Okey :) Vad heter den ?

[Wera]
0

#2 Vet inte, kan inte koilla upp det än heller för jag är utomlands. Kolla hemsidan, www.hooks.se :P

Kassy
0

# 3 Finns 3 olika medel, varav det "röda" har jag själv..

Det 1 står att det hållde ca 14 dagar alltså bör det vara starkt och det 2 är det röda som står att det håller insekter borta & det 3 står att det ska blandas ut med vatten, alltså är det antagligen också starkt. Men står ingenstans att det är en mild spray..Obestämd

Har själv jätteproblem av detta och ska testa blanda ut med vatten och se hur det blir..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com