Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1851 ggr
HappyHeart älskaren
0

Får han heta så?

Jag behöver verkligen hjälp! Jag har en kanin som tävlar lätt krokig. Han heter Champion Happy Heart of Beachstreet, Men kan han verkligen heta CHAMPION om han bara tävlar lätt krokig än så länge? Jag behöver verkligen HJÄLP!

Fridaaaa
0

Snälla, tänk på rubriken! Och inte ha så många utropstecken, blir jobbigt för synskadade osv. Och detta är inte så viktigt att man behöver "skrika" om det.

Din kanin heter det väl i sina papper då? Alla kaniner kan heta champion om man vill det. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0

Det spelar väl ingen roll vad han heter? Det ska väl inte påverka vad han tävlar i och så.

[h-malm]
0

#1 och 2

I hoppning klassar man upp sig och när kaninen kommer till en viss klass, får certifikat eller vad det är så får dom innan sitt egna namn CH (champion), GCH (great chmpion) och finns nog fler också. Så jag förstår verkligen TS fråga, men ni kanske inte är insatta i hoppningen? Kan tyvärr inte svara på den frågan, men fråga inne på Kaninhoppning.ifokus.se Glad

natha-mjau
0

#3 men ett namn är ju fortfarande bara ett namn?

[h-malm]
0

#4 Nej. Om en kanin heter CH Bella t.ex så betyder det att den är klassad i en viss klass. Då kan jag ju inte komma med min nybörjar kanin till en mini tävling och säga att den heter CH Nisse t.ex. Det är det som är TS fråga!

natha-mjau
0

#5 ahaaaaaaaa, nu fattar jag!

Fridaaaa
0

#5 Men jag kan ju t.ex döpa min kanin till Chamion och tävla t.ex mini väl?
Du behöver inte ha sur ton, men tycker ts fråga kunde omformuleras så att även inte så hoppkunniga kan förstå, eftersom detta trots allt är en kaninsida, annars är ju Kaninhoppning.ifokus för dem som är mer insatta i det.

jahadu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej din kanin får inte heta champion om ni tävlar och inte innehar själva titeln champion.

[h-malm]
0

#7 Nej det kan du inte. Tycker inte alls jag har sur ton, snarare du som klagar över hur andra skriver ;)

Men nu har Emelie svarat på frågan så skit samma. TS, du kan ju tävla med han under namnet Happy Heart of Beachstreet ist :)

gaabriellaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 har rätt. Din kanin får inte tävla under namnet champion om han inte är champion :)

#7 som sagt, nej det kan du inte :P eller jo, till chamion som du skrivit, men inte champion ;)

#3 lite ot, dem som finns är på ch, great champion (gt ch), super champion (s ch .. tror jag) och grand champion (gd ch) :)

Fridaaaa
0

#9 Nej klagade inte på hur andra skriver, men skriver man här får man ju skriva så att även nybörjade förstår :) Var så jag menade.

#10 Var champion jag menade hehe okej med då vet jag det :)

HappyHeart älskaren
0

Tack för svaren! Jag e tacksam men det va ju lite blandade svar och så så jag skrev på Kaninhoppning iFokus istället