Vad göra?
Min ena kanin är ca 6 år, det är en hermelin och dom brukar väl bli ca 8 år (?)
Iaf hon har alltid varit matglad men nu har hon inte ätit på ca 3 dagar! Vatten har hon haft och det dricker hon, men mycket mindre än innan. Hon har haft en matblandning ssom är nyttig och som hon älskar, de senaste veckorna har hon inte dykt i matskålen när jag mater henne utan bara suttit i hörnet och så har hon ätit under natten, men nu har hon inte ätit på hela 3 dagar! Hon fick även lite av min andra kanins havre samt en annan sort som jag inte minns namnet på nu men som ser ut som gröna torkade ojäna bollar. Men det åt hon inte heller. Hon är även hängig och bryr sig inte om ifall jag öppnat buren mm elr liknande.
Hon fick en morot som hon tok några bett ifrån, men inte mer. Vad ska jag göra?? Är det såhär en kanin gör när den är på väg att gå bort?
Min andra kanin har alltid varit alert och är en väldigt slank och fin utställnings kanin (dock inte utställd) men hon har innan haft sne kindtänder (fixat hos veterinär) Nu det senaste har hon dock fått jätte stor mage samt att den är relativt hård. Hon springer inte i hagen, bara lite när hon är i koppel och hon har vitt ibland lite gulaktigt snor på nosen. Hon nyser vilket hon har gjort tidigare men det gick bort ett kort tag. Nu låter det mer när hon nyser och hon ser rädd ut när hon gör det.
Hjälp! Vad ska jag göra? Är det nåt allvarligt? Hjälp
Mvh Emma Tange
Tänk gärna på rubriken när du skriver trådar, att skriva vad den handlar om, och inte bara "hjälp" :)
Kaninen måste in snarast till en veterinär, en kanin som slutar äta, kan det gå fort ut för.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle ringa min veterinär…
Mvh. Ann E Mellerudskaniner och Dvärgvädurer www.mellis.n.nu
Håller med ovanstående om att du borde kontakta en veterinär! Hoppas allt ordnar sig.
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com