Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1144 ggr
[Djurlinnea]
0

Nilla ♥ Vem?

Jag har kollat på "Djur utlånas till avel" men hittar ingen hane i närheten av mig av rasen Dvärgvädur.

Så tänkte kanske att någon som har en Dvärgvädurshane (som vill låna ut till parningen) i Norrbotten och ev. Västerbotten.

Hanen behöver inte ha stamtavla men ett krav är att den är rasren!

Gärna rexpälsad.

Parningen kommer ske i slutet av november. Och om det inte blir en lyckad PARNING eller att ungarna dör av någon anledning så hoppas jag att ni kan ställa upp på en omparning.

Bynäsuddens Gunilla

Ras: Dvärgvädur rexbärare

Färg: Svart

Stamtavla: Ja

Utställd: Inte ännu men till hösten ska jag ställa ut henne!

Övrigt: Superpussig tjej med världens personlighet! Älskar att bli klappad på marken när hon är lös. Gillar dock inte att man bär henne och har henne i knät. Men försöker få henne att gilla det mer! :)

Kanske tidigt att börja söka redan nu men vill vara på den säkra sidan och hitta en lite tidigare. Och eftersom jag vill ha några att välja mellan! :)

Syftet med kullen är att få fram lugna och snälla men ändå livliga kaniner till Avel, kel och ev. hoppning! Kanske utställning om det blir en utställd stamtavle hane! :) Färgmässigt så vill jag få fina teckningar och om det är en wienertecknad så en med stora och fina wienerteckningar.

Har du en hane som du möjligtvis kan låna ut i november? PM:a mig eller skriv här!

Marabou_Lover
0

Heter kaninen Nilla?

[Djurlinnea]
0

Hon kallas Nilla ;) Hon heter Gunilla :)

Marabou_Lover
0

Okej jag heter nämligen Nilla IRL! ^^

conejos
0

Kommer kanske ta en dvv viltgrå hane påfoder.

Bor i västerbotten ! :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Djurlinnea]
0

#3 Okej ^^

#4 Som jag skrev i PM:et så ska jag fundera ;)

[sstorm]
0

Om du vill ha wienertecknade djur rekomenderar jag att använda en vit blåögd eller en wienertecknad. Men ungarna kan inte säljas med stamtavla då.