(S) Engelsk scheck hona
Hejsan!
Jag har bestämt mig för att sälja min engelska scheck hona Nattenz Vainilla Dream kallad Siri.
Hon är en trevlig tjej som dock kan vara lite hispig ibland och hon behöver ett nytt trygt och snällt hem som kan ge henne all den kärlek och tid hon behöver. Hon söker ett hem som är lungt med gott om tid för henne. Hon kan vara lite nervös men är snäll och nyfiken, man får alltid klappa på henne. Vid mycket stark brunst kan hon morra lite men hon gör inget mer.
Hon söker ett aktivt och tryggt hem, hon skulle nog kunna funka till hoppning. Kan även gå i Avel dock vill jag främst att hon blir någons kompis. Hon är lite självständig av sig men söker ofta kärlek och tryghet oss matte och hon behöver någon som hon kan älska och söka tryghet hos. Hon är mycket vacker och fin! Väldigt smart!
Det nya hemmet ska bli hennes sista hem och jag kommer att vara lite kinkig vid val av hennes nya hem.
Hon är reggad på 91 p.
Jag vill ha 250 kr för henne och så säljs hon med stamtavla, annat papper, skötselråd, bilder samt övergångsfoder.
Kontakta mig via min mail: trotternumber1@hotmail.se eller ring 0174-132 48 och fråga efter Olivia, eller skicka PM.
Min hemsida: http://vassarnskaniner.weebly.com/ Se mer info på till salu fliken och på engelska scheck fliken.
Jag kan maila mer info och bilder på henne. :)
Hör av er!
//Olivia
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Glömde säga, hon finns ca tre mil utanför Uppsala. :)
Putt för lilltjejen.
putt
putt
Skulle vilja ha henne men tror inte jag klarar en "stor" kanin :(
Finns det chans för henne att gå bättre i utställning?:)
Hur gammal är hon och har hon fått någon kull?
Får se om jag hittar en bur som skulle passa henne :) (tillräckligt stor)
Men om jag tar henne erbjuds MCYKET kel då vi är en kanin-galen familj med ett antal på 6 pers varav 4 barn då jag är äldst (15). Bor på "landet" fast kan inet kalla det för "landet" direkt men i en småby med landetkännsla och många åkrar :) (Lilla Edet). Kaninen kommer komma ut varje dag och erbjuds sällskap av min lille Simon (kastrerad hane) om det skulle vara någonting för henne ;) haha kanske en liten flört:P.
Mycket grönt gräs finns och en skog alldeles intill som är rolig att utforska(endast i koppel eller inhägnad). Färskt hö,vatten,pellets och torkade frukter,bär och goa godsaker finns tillgång till här :). Utställning är ett av mina intressen så det kan nog bli av samt lite hoppning för motionen om kaninen vill. När jag köper kaniner kommer dom för att stanna!. Har haft kanin sedan 1 år tillbaka det är en ganska kort tid men har alltid haft kaniner runt omkring mig sedan nästan födseln då alla (nästan) äger kaniner och mina kompisar har.
Jaa…får ta ett snack med mamma men problemet blir att hitta en utebur.
/MVH Mathilda
#5 Kul att du skulle kunna vara intresserad av henne! Hemmet låter bra, det viktiga för mig är att hon hamnar oss någon som har tid för henne och att hon inte kommer behöva flytta mera. Som sagt kan hon vara lite nervös och behöver därför ett tryggt hem. När man får hem henne måste man vara beredd på att jobba med henne och vinna hennes tillit. Men jag tycker att ditt hem låter bra! :)
Hon har ett litet teckningsfel sammanväxt ögonring och kindfläck, hon är utställd fyra gånger varav nollad två, en på 90,5 och en gång på 91 p. Hon är reggad på 91 p. De gånger hon blev nollad var det ena gången för sammanväxt ögonring och kindfläck och den andra gången för en grupp vita hår i ögon ringen.
Hon har inte fått någon kull och är född den första maj 2010.
Tycker att det låter som om hon skulle trivas hos dig! Idag väger hon ungefär 2,7-3,0 kg, vet ej exakt. Kolla med bur så får du jätte gärna höra av dig! Kolla på blocket, annars är det inte så svårt att bygga ihop en. ;)
Men va bra!
Tid har jag :)
Vad synd att hon har sammanväxt ögonring med kindfläck,men kommer nog använda henne som kelkanin och skaffa en till hona (typ hermelin) som bara blir för utställning :)
Ja,jag får kolla på bur :). Tror det blir så att jag köper en 3 fackare med två mindre fack längst upp och ett stort längst ner för henne :) men dom kommer mest vara ute i hagarna :)
Ska till Stockholm den 9 Juli-10 Juli annars kanske det finns någon på djurtransport i fokus :).
Ska bara fixa en bur med lagliga mått för henne :)
MVH Mathilda
#7 Vore verkligen jätte roligt om du tog henne! Tror att hon kan trivas oss dig! Kolla på bur!
Var mer exakt ligger Lilla Edet? :)
:) jag skulle bli jätteglad om det blev så :). Det får man ju hoppas! Ja,det ska jag :)
Lilla Edet (hitta.se) Trollhättan ungefär 40 min från Göteborg :)
#9 Aha, okej! Det är om man kan få in henne till Stockholm den 9 juli, vi kan ta henne till Uppsala. :)
Okej kan söka efter transport på djurtransport i fokus :)
#11 Gör så!
#11 Du kan ju också lägga ut en tråd att transport sökes från Uppsala till kanske Trollhättan? Den 10 juli kan vi inte mötas upp någonstans om någon kan ta med henne till Stockholm men kanske den 9 juli?
Vill du ha henne om transport kan lösas? :)
Ska skriva tråd :)
Måste också hitta bur med lagligt mått :)
#14 Okej. :)
#14 Om det skulle gå att få upp henne till Alingsåsutställningen, kan du hämta henne där i så fall? :)
Nya bilder finns på hemsidan på henne!
Tingad!