Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 819 ggr
myriis
0

ARG!

Först vill jag ge en stor bukett rosor till Linus_sotis som tipsade mig!

Någon här på kanin iFokus har stulit en bild av mig på min kanin och sagt att det var deras. Till stallet dessutom! >.<
Bilden har bara visats här på iFokus och som visnignsbild på msn, men ingen på min msn har s.s (förutom en tjej, men hion har inga kaniner på s.s)

Fan vad upprörd man blir! Nu har tyvärr Linus glömt namnet, men vi letar. Det är bilden på Candy som sitter på stutsmattan, hon var med i utställningen.
Ber alla att hålla utkik på stallet!

twinnie
0

Jag har också hittat bilder som jag bara visat här. Så det finns en tjyv ibland oss!!

Linus_sotis
0

Tack myriis men jag är medlem där bara för min lilla syster ville de och jag ska fortsätta leta för din skull. Flört

amand
0

Haatar när folk där snor bilder!SkrikandesLedsen Jag är medlem där bara för att se om folk snott någon bild som tillhör mig..
Håller utkik efter din bild myriis!

Linus_sotis
0

vad heter du på s.s?

amand
0

#4 Oj! Bra fråga! Längesen jag loggade in… Måste tänka ;P haha *glömsk*

Linus_sotis
0

hehe ok men jag letar för fullt

amand
0

#6 Minns du vad hon hade döpt kaninen till så kan du ju söka på det? ;)

Linus_sotis
0

jaa men de va typ för 2 veckor sen men den borde ju heta samma assåa candy men jag hittade inte henne där men jag letar

love_bunnies
0

jag är medlem bara för att kolla om nån snor bilder,ska leta Myriis!!har du bilden så jag vet hur dens er ut??

myriis
0

Hette den Candy? =)
Det är ett bevis på att ngn vet vilken kanin det är..
Kommer kolla på stallet från och med nu några gångeri veckan. Skriver upp namnen på kaniner (samt "ägare") på dem kaninerna jag känner igen från k.ifokus.

myriis
0

Har hittat en bild på Candy (eller ngn av hennes uppfödares kaniner, altlså som hon fött upp

)

Linus_sotis
0

vad heter den som hade uppföditt henne?

myriis
0

Jenny Ekman

För er som inte vet: Candy är en svart dvärgharekorsning (är mkt lik en dvärghare). Bilden som troligen är stulen är när hon är 7 v och sitter på en studsmatta. Det är en del av en hand som är med på bilden-

Linus_sotis
0

har hon s.s då?

myriis
0

#14: Nej, det har hon inte

Linus_sotis
0

ok synd….

KajsaM
0

Synd Myriis!

Eftersom många bara för en medlem och heter t.ex "njola" så kan dom ju bara läsa här inne. Jätte synd!

myriis
0

Nu har jag kontakt crew, väntar på svar…

Linus_sotis
0

mm BRA

Roobyn
0

Jag och Myriis är jättearga och vi letar för fullt. Vi har letat igenom hela dvärgharerasen och alla som heter Candy. Vi har också skrivit till Crew i gnägg och i tjat!!! Vi har inte hittat bilden alls!!!

Eftersom att Linus_Sotis fick en ros så måste den som har gjort det här få en tistel!!!

myriis
0

Har satt en fin efterlysning på min press också ^^ Jag vill ha bilden x) Läs på Lekis press (egentligen min kompis användare)

Roobyn
0

P.S. Läs Lekis press på s.s!!!

Prizma_o_Kristall
0

På stallet.se heter jag prizma_o_kristall som jag även gör här. Jag har hört från flera forum att det stjäls bilder där, därför jag blev medlem där. Så att jag kan kolla så inte mina bilder hamnar där… För då blir jag inte glad kan jag ju säga!!!! Skrikandes

Tina-A
0

Fattar inte varför det alltid snos bilder till just stallet! Alltid när man hör om stulna bilder så verkar dom hamnat på stallet.. Man undrar ju vad det egentligen hänger för folk där…

Jättetråkigt Myriis! Hoppas dom hittar den skyldige

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Nu är bilden raderad. Fick ett tips? och sökte upp personen.
Tydligen hade kaninen sålts till en tjej. Kaninen hade en etta rosett och var dyr. Men tjejen såg sen att kaninen var en "fejk bild" (suddig när man kollade nära, fejkbild) och sålde den igen. Tjej 2 som köpte kaninen såg också att den var fejk och raderade bilden.
Mer än så vet jag inte.. Men jag försöker hitta den som skapade kaninen =)

Linus_sotis
0

ok vad hete dom tjejena då?

som raderade bilden?

ciss
0

Vad bra att bilden raderades i alla fall! Tryck bara på "Tidigare ägare" hos djuret så ser du vem som skapade den såklart?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

#27: Men kaninen och allt är raderat

ciss
0

Jaha, missade det nog i din text. Trodde bara att bilden var raderad.

www.frihetenskaniner.se

Zvintos
0

Vet hur det är, har fått flera bilder stulna. Antagligen från här på kanin iFokus, för jag har inte lagt ut dem någon annanstanns. Så jag vet PRECIS hur du känner dig myriis! Har bett crew ta bort bilderna, men det har gått 1 månad och de har inte gjort det än. Fick mail där de frågade om det var jag som tagit bilden. =S Nej, jag bad de ta bort bilden iaf.. Klart som fasen jag tagit bilden! *suckar*

love_bunnies
0

# 25 när du kollar kaninen tidigare ägare så står det alla som ägde kaninen och den som Gjorde den och för hur mkt den personen sålde den

[mjuue]
0

Okej off topic xD Men det handlar iaf om bild :P Varför e allas avatarer så konstiga?

ciss
0

31# Läs de senare meddelanden då hon berättar tydligt att kaninen är raderad. (;

32# Undrar samma ..

www.frihetenskaniner.se

love_bunnies
0

#33 ok

Nu har jag hört nog!!Alla säger att deras bilder har blivit stulna så jag har skrivit text över alla mina bilder i mitt fotoalbum att man får inte ha den bilden på stallet.se eller liknande sidor….man ser inte själva bilden Exakt men man vill juh inte att bilderna blir stulna!!Det finns säkert program som kan ta bort texten men jag bryr mig  inte,om jag ser bilden ENDÅ på stallet.se (inte för att de är så vakra men endå) så kommer jag skälla ut personen…ojojoj

Bobby
0

Men är det inte så att om bilden inte är copy wright märkt är det fritt fram att ta??? Själv tycker jag att det är tråkigt för de som drabbas… Har själv aldrig blivit drabbad, vad jag vet! Lycka till med letandet!

KvirrZ
0

#35 man får aldrig ta någons bild utan lov, allt är skyddat av Copyright, vare sig det är märkt eller inte.

- Mvh Emma

myriis
0

#35: Det är copyright på alla bilder =)

__iE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Myriis kan det va denna bilden ?

ciss
0

Ser ut som det enligt hennes beskrivning enligt mig?

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Tror inte det.. Såg bilden jag tror hon menade i en tråd här på forumet.. Hmm.. Någonstans… Men jag är inte säker

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Linus_sotis
0

hon menade på stallet.se

[Niike]
0

Blir också så trött på alla som stjäl bilder. Sitter ofta inne på stallet.se och kollar efter stulna bilder. Har hittat några, 2 eller 3 st tror jag, och har hittat ägarna till bilderna här inne på Kanin IF. På s.s heter jag Zaja ifall någon undrar;) Hoppas att så många som möjligt hjälper till att leta efter stulna bilder!

Hur gick det med kaninen på studsmattan Myriis?

__iE
0

#41, ?

Frida-L
0

#41 Va??

Highlandertess
0

Varför stjäls bilder? Vad är poängen? Jag fattar inte det…

myriis
0

#45: Poängen är att folk är så beroende av att ha en bild på en sajt för att öka sin populäruitet och säga att dem har ett eget djur.

__iE
0

Myriis va det din kaninbild ?

Highlandertess
0

#46 - Vilket konstigt beteende…Förvånad

Linus_sotis
0

dom som snor är ofta dom som är medlem på stallet.se

Horsepower
0

# 49 håller med dig

Horsepower
0

# 49 håller med dig

[Niike]
0

Myriis - Hur gick det med bilden??

SaraB
0

Myriis, vad det din bild som #38 hittat?

Bobby
0

49 Hur vet ni att det inte är någon här…

Matilda_91
0

Vem har sagt att vi vet? Kan säkert vara någon av alla som är medlem på iFokus.. Kanske någon som aldrig skriver? Eller någon som gör det.. vem vet?

Linus_sotis
0

jag vet inte men jag hoppas dom inte e medlemar här..Ledsen

Frida-L
0

Det är inte jag som snor bilder iaf!!!