Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2344 ggr
Inaarah
0

Klotterplank #147

Återigen dags för ett nytt plank! Glad

Zvintos
0

Blä, hoppas verkligen jag kommer in på någon av kurserna jag sökt..

Bamse 08
0

Har varit aldeless för varmt:(

What doesn't kill you makes you stronger.

[ninnakm]
0

Nu är ungarna. Twilight kullen för söta och för läskiga. Höll på att kliva på en i dag när jag fotade dem..hemskt men tur att jag han märka det! Riktiga fotomodeller..eller inte. En av dem, Jasper skulle bara stå bakaom kameran med mig, medan jag fotade de andra, eller så skulle han stå på den. De har ju kommit in i den sötaste åldern. Små bollar, men oj vilka luftiga, höga skutt de kan ta! För ett par dagar sedan började de ta något 'misslyckat' skutt i bland, men nu tar de skutt som om de aldrig gjort något annat! Går verkligen fort fram i utvecklingen. Idag eller i går natt blev de 3 veckor. Chessans för kommer närsom helst nu. Det sparkar som bara den! Tippar på en hingst..eftersom hon varit en hingst under hela dräktigheten! Idag hade vi först en lektion, sen 3 timmars hål, sen drog vi ner till hökan med idrotten, där vi träffade några vänner. Varmt i vattnet har det ju blivit, 25 grader.

[ninnakm]
0

Just det har en fråga, är det okej om någon annan lägger upp en bild åt mig i månadens kanin, då jag inte kan? Alltså har en jag skulle vilja ha med. Och om det går bra, någon frivillig?:)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha reda på nu om jag kommer in på högskola eller inte, drygt att behöva vänta så länge :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

#4 Jag är med och tävlar men kan väl lägga upp din med? :) Eller om någon Medarbetare hjälper dig+:D

gaabriellaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#125 i det förra planket, pigelina, nej helt säker är jag inte, det enda han sa till mig var att han skulle sitta i fängelse, sen vet inte jag vad han menar med det :)

Zvintos
0

#4: Av vilken anledning kan du inte lägga upp bilden själv? Glad

[Fruktiz]
0

Jag har ont i halsen, uuusch!

#3 Vad ska ungarna heta? Glad

kaningodis
0

#5 Ja, vixxt är det dumt att få veta det först i mitten av juli?!

Man vill ju hinna planera lite innan, tex om man måste flytta mm.

----------------

Tråkigt väder….regn, regn och åter regn. Ska tydligen regna hela dagen imorgon med =(

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

#5: Håller med dig, det suger verkligen att inte få veta förrän i mitten av Juli.

För min del behöver jag inte oroa mig för flytt, då vi ju har universitet på grannorten, men ändå!

ppyysseenn
0

Idag har jag varit på studentmiddag, jätte mysigt!:)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

[ninnakm]
0

#4 Ingen aning faktiskt..kan inte längre, först kommer man till att man ska lägga upp en bild, men när jag trycker där händer inget..har varit så ett tag nu, kunde lägga upp förut. Oskyldig

Frida: Om det är ok att man gör så så vore det jätte snällt!:)

Fridaaaa
0

#13 Maila mig bilden red-heart90@hotmail.com :D

Zvintos
0

#13: Ett tips? är då att PMa någon av grabbarna på iFokus och höra om det blivit någon form av bugg, så de kan fixa den i sådana fall. Glad

Fridaaaa
0

#10 #11 Ja riktigt dumt! Jag behöver inte heller oroa mig, då det ligger inom 6 mils radie men ändå :)

Zvintos
0

Alla ni som sökt till högskola i höst, vad har ni sökt? Glad

Själv har jag sökt:
- Röntgensjuksköterska
- Medicinsk Sekreterare (läkarsekreterare)

Hoppas verkligen att jag kommer in på det sistnämnda, för det är något jag är övertygad om kommer passa mig!

Fridaaaa
0

#17 Har sökt Förskolelärare på 3 ställen och en fotoutbildning (den kom jag inte in på, redan fått reda på det).

kaningodis
0

#11 & 16 Haha, skönt för er! Jag måste flytta typ halva Sverige om jag kommer in :P

Kastanjegårdens Kaniner

[sstorm]
0

En uppfödare som tingat kaniner av mig ångrade sig nu och kallade mina djur för skräp Gråter

Fridaaaa
0

#20 What?! Vad elakt. Dina kaniner är inte skräp!

Zvintos
0

#20: Ja, det var ju ett ytterst moget beteende..
Det är en sak att avboka, men måste man bokstavligen tala om för personen att man anser dennes djur vara skräp.
Det anser jag säger ganska mycket om den personen..

Att denne från början tingat djur från dig tyder ju på att personen antingen faktiskt gillar dessa, eller personen bara gjort det för att kunna avboka och säga detta (dvs bara för att jävlas).
I mina öron låter det oavsett som avundsjuka.

[sstorm]
0

#21 & 22 Ja de var ju inte direkt väntat, och jag vill inte hänga ut någon, men jag trodde faktiskt den personen var mer seriös än vad den visade sig vara :(

Fridaaaa
0

#23 Såna människor är bara för sorgliga :/

[ninnakm]
0

Vad tråkigt Sanna! Men du vet ju att dina djur inte är skräp de är ju ursnygga! Riktigt omoget sagt..

Inaarah
0

_Varför ska man behöva besluta sådant här?
_Jag hade räknat med att detta skulle komma, tids nog. Men inte nu, inte än. Jag är inte redo att lämna bort dig till någon annan, till ett nytt hem. Även om det kanske är det enda rätta…

Dessutom åkte världens bästa vän till Frankrike i natt, på tisdag är det ett år sedan en fantastiskt fin vän till mig gav upp kampen mot sin cancer, två av mina vänner ligger på sjukhus med allvarliga skador, ska hjälpa min moster att flytta vilket i princip är synonymt med att vi kommer tappa kontakten, min moster som så många gånger agerat mamma, mormor, farmor och dylikt.

Har en fullspäckad och mycket jobbig vecka framför mig, då detta bara var ett axplock av vad som händer. Måste även fatta ett väldigt jobbigt beslut som kommer vara mycket energikrävande.
Därav kommer jag alltså inte hinna med KIF så mycket som jag önskar att jag gjorde, men en daglig vistelse bör jag hinna med.

rabzzit
0

Va och kollade på hopptävling ( häst ) idag. Höll på att dö! Ingen skugga någonstans. Snacka om att man skyndade ner till sjön när man kom hem! :)

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Fridaaaa
0

#26 Usch vad hemskt :(

Tarja
0

Har nog världens finaste dotter som dagen till ära bakade en supergod bärtårta! Så nu har min födelsedag firats, samt att jag jobbade min sista dag idag, nu har jag äntligen semester. Skrattande

Rexkanin
0

#29 Grattis! :D

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

#29 Grattis på födelsedagen! :D

LoveYourRabbit
0

#29 Grattis! :D

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Zvintos
0

#29: Stort grattis gumman! ^^

Tarja
0

#30-33 Tack så jättemycket, vad söta ni är Glad

kaningodis
0

Oh no, finns det någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig med en grej?

Det krävs att du har excel samt vet hur man fyller i en anmälningssedel (utställning). Lite panik då det är sista anmälningsdagen idag (för mig).

Kastanjegårdens Kaniner

Fridaaaa
0

Fixar frukost/lunch just nu. sen frukost. För sen kanske men jaja :)

[sstorm]
0

35 jag kan hjälpa om du ger mig vsd jag ska anmäla. Ska anmäla lite eget idag med så då kan jag passa på med dina.

pigelina
0

Vist är hon underbart vacker? KyssOskyldig

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

kaningodis
0

#37 Åh, tack! Glad

Skickar uppgifterna via ett PM.

Kastanjegårdens Kaniner

Fridaaaa
0

#38 Jättesöt ^^,

Workingdog
0

I helgen var det bergslagstrofén. Hade 2 kaniner med mig, alltså 4 starter

Flamman debuterade Rak Medelsvår. OJ vad hon förvånade mig och många andra. Hon har aldrig tränat msv och  hon går på endast 1 (!!!) litet fel i grunden. Skit fint! I finalen var hon stressad då ett tåg precis hade åkt förbi och gick på 3 fel, små slarvfel. Och kom precis utanför pinne. Min tjej är ju grym!

De andra loppen gick inte så bra. Så jag lever på Flammans lopp från grunden! <333

Hoppa msv, det kan hon allt. Stor marginal trots att det är första gången hon hoppar msv! <3

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Zvintos
0

Weeehooooo, min tröja med tryck kom idag!
Bild på den får ni se sen, måste be sambon om hjälp då trycket sitter på ryggen. ^^

Zvintos
0

Sådär, här har ni min egendesignade tröja! Skrattande

Fridaaaa
0

#43 Jättefin :D

Inaarah
0

Sanna, känner du dig skyldig om jag säger att jag börjat fundera på att köpa en rex…?

Och Tarja, stort grattis i efterskott! Glad

[sstorm]
0

#45 Mowhahhahahahha Skrattande

GRATTIS TARJIS <3 MASSOR MED KRAMAR FRÅN BÅLSTA :D

Tarja
0

#43 Riktigt snygg!

---
#45-46 Tack tjejer Kyss

Workingdog
0

Okej nu är jag trött på det här!

Att man inte ens kan diskutera hemma utan att hon skiter på sig. Så jäkla känslig. Man kan knappt prata, hon springer och gömmer sig. Jag orkar inte mer. Man kan inte göra någonting utan att hon ska bli skiträdd..

/Mvh Jennifer

[ninnakm]
0

Gud vad jag är nervös, Chessans föl kommer närsomhellst, hon är svullen, och mjölken droppar, andas vääldigt tungt - snart är det dags, kom igen Chessan, jag vet att du klarar det här.

Grattis Tarja!:)

Tarja
0

#49 Håller tummarna för din tjej, det kommer säkert att gå superbra!
Och tack Linnea :)

[ninnakm]
0

#50 Tack så mycket Tarja, håller tummarna jag med, varsegod, fick du vad du önskade dig? :)

Fridaaaa
0

#49 Åh kommer kanske i natt då :D

Tarja
0

#51 Ja absolut! Bara jag får träffa mina nära & kära så är jag nöjd, så jag blev mer än nöjd. Glad

[ninnakm]
0

#52 Det får vi hoppaspå!:) #53 Härligt:)

Loka&Rosetta
0

Min kanin hona är inne i 18 dagen nu. :3 Blir hennes första kull så ska bli såååå spännande! ^^

Här är en bild på henne. :)

// Rosetta :)<3

Workingdog
0

Tar en paus från iFokus, från allt just nu. Orkar inte mycket mer.

/Mvh Jennifer

Sweet Teddy
0

Ska bara testa… :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

rabzzit
0

#57 GUd vad gulligt <333

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Sweet Teddy
0

#58, Haha, tack. :) Synd att jag inte kunde hålla kameran stilla… :)

kaninjosse
0

Min kanin fick ungar idag! Skrattande

3st blå små korvar, och en var tyvärr död.

Låg något som jag tror var moderkakan, hört att de äter upp den, men ändå, det är naturligt eller?

Sweet Teddy
0

#60, Grattis, vad kul! Skrattande
Moderkakorna brukar de väl äta upp?

Zvintos
0

#60: Det är fullt naturligt att de äter upp det.
Dels finns det en del "nyttigt" i moderkakan, dels är det honans sätt att städa för att ungarna inte ska upptäckas av rovdjur som dras till stanken av ruttnande moderkaka.
I princip.

kaninjosse
0

#62.  Hon hade lagt den i toan heeh :) men om hon inte äter upp den snart kanske man lika gärna kan ta bort den?

kaninjosse
0

Skulle hämta hem en kaninunge på söndag, men hon gick bort :( ååh jag som längtade…

[ninnakm]
0

Min hund vill mig något. Hon går liksom fot efter mig inomhus, trots att hon har fått mat, promenad, bad kloklippning, borstad, kliad och "vattnad"

LoveYourRabbit
0

#60 Grattis! :D

Sweetienin
0

Tänkte bara titta in och skicka en hälsnig härifrån Frankrike. Jag befinner mig i avignon som är en otroligt vacker stad. Med en massa slott och murar och krogar och smala gator och gulliga affärer. Det är sjukt varmt dock. Och jag känner mig som en äkta turist när jag går runt med mina vänner på gatorna. Jag har hittills bott hos en tjej vid namn Marie, men vi kommer inte alls överens så ikväll, efter vi har spelat nåt laser-skjutspel, ska jag flytta till en annan fransman som heter oliver. Där bor också en av mina vänner. Vi får inte prata svenska när vi är här. Så bara antingen franska eller engelska, men franska är jag inte direkt bra på, och även om jag pratar flytande engelska så är fransmännen inte direkt bra på språket. Så vi har en del kommunikationssvårigheter. Men det är okej. För allt är så otroligt vackert här. Det enda som fattas är att jag skulle få vara här med världens bästa vän, som fick sommarlov igår. Och nu är hon där hemma i Sverige och jag saknar henne så det gör ont. Jag hoppas ni har det bra mina vänner! Kram!

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

gaabriellaaa
0

Ska mysa med en kompis ikväll så någon som har tips? på bra filmer? Gärna tonårsfilmer, ett plus om dem är svenska, där tex någon blir våldtagen, misshandlad, blir mobbad eller liknande .. :)

[ninnakm]
0

Skolavslutning nu då..S O M M À R L O V

Zvintos
0

Burleverans idag, ända upp till dörren. *tumme upp*
Är visserligen bara en innebur, så den hade jag ju kunnat hämta och bära själv, men leverans ända upp ingår och det tackar jag inte nej till. Glad

LoveYourRabbit
0

Sommarlov, fy vad skönt! Skrattande

[h-malm]
0

Sommarlov! I natt ska jag tälta med några kompisar :D

[Fruktiz]
0

Bara en dag kvar sen är det sommarlov! Skrattande Men det kommer bli lite ledsamt att skiljas från klassen..

Bamse 08
0

Ska börja på ridskola i augusti!

Jag har väntat i snart ett år på en annan ridskola så nu bästemde jag mig för att söka in på en annan mitt imot och fick svar i går att jag kunde börja i augusti!Glad

Inaarah
0

Finns dagar då man helst av allt skulle vilja dra täcket över huvudet och somna om till man behagar att vakna upp igen. Idag är, tråkigt nog, en sådan dag trots det vackra vädret utanför. Blir i alla fall till att släppa ut Chica en stund och fundera vidare över några beslut som måste fattas och på samma gång försöka reda ut virrvarret av tankar.

Hoppas att ni, fina kanin-medlemmar, har en riktigt fin dag! Och stort grattis till alla er som fått sommarlov nu i dagarna, hoppas er sommar blir underbar. Glad

[Fruktiz]
0

Har en kladdkaka i ugnen som snart är klar!

Hoppas den smakar bra även fast jag kanske bröade den lite för lite.. Glad

Inaarah
0

#76: Har även jag en kladdkaka i ugnen! Glad
Provade med ett eget recept idag, med mindre socker, smör och grahamsmjöl istället för vetemjöl. Tror dock att den kan bli riktigt bra. :)

[Fruktiz]
0

#77 Kladdkaka är mums!

[ninnakm]
0

Höll på att förlora än häst i dag. Han fick strupeörsförstoppning, hostade så att det rann ur näsa och mun.

Fridaaaa
0

trött! Jobbat igår & idag heldag, likaså imorgon, sova hela helgen? japp! Haha sedan måndag-tisdag ska min kusin på miniridläger så då ska jag vara med och leda henne dem 2 dagarn:D

Zvintos
0

Blä, mina blixtar är inte ens skickade..
Får vänta 1-2 veckor ytterligare. Rynkar på näsan

gaabriellaaa
0

Vet själv hur jobbigt det är att behöva läsa sånt här ibland, så jag varnar er redan nu, inget läsvärt ;) bara jag som måste få skriva ut mina känslor och tycker klotterplanket passar rätt bra för det ..

Jag fattar inte vad som händer med mig. Allt står still, jag känner för att ge upp vilken sekund som helst. Jag älskade nog dig mer än vad jag själv visste och att veta att jag förmodligen aldrig kommer kunna prata med dig igen får mig att vilja sväva ifrån allt. Jag orkar inte. Jag tycker så sjukt synd om dig, det är inte rättvist. Det är inte rättvist att det ska behöva bli såhär när du bara är 15år gammal, du borde inte behöva sitta inspärrad. Men det är ditt liv, du väljer och du bestämmer. Fast det är ju inte så enkelt för dig som inte äns har någon familj.
Samtidigt som jag tycker synd om dig så hatar jag dig. Jag hatar dig för allt du gjort mot mig. Man får inte känslor av att sitta i fängelse (ungdomsvård) i halva sitt liv, det har du rätt i men det du har gjort mot mig kommer jag aldrig att glömma. Jag kan inte äns sova på nätterna.

**~ I just cant sleep tonight knowing that things aint right ~
~ 'Cause there's a side to you that i never knew ~
** It's been there too long, it's killing me slow

Vet inte vad jag ska skriva, känslorna bubblar i mig. Ilska, sorg, saknad men ändå är jag lycklig. Lycklig för att jag fått lära känna dig, även om jag inte borde ha gjort det.

Så glad att jag har mina långöron och min erika, skulle aldrig kunna komma över honom annars. Mina älskade vänner<3

Inaarah
0

Kan meddela till alla intresserade att Johanna blev våt idag i Frankrike. För att de paddlade kanot, inte av någon annan anledning. Om jag ska välja att tro Gabbi, i alla fall. Flört
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ska ta mig en promenad nu, innan jag ska hem för att grilla och se på film med mina föräldrar. Lär återvända till datorn i natt, tänkte försöka dygna för att få lite fason på min dygnsrytm igen. Frågan är om det är värt det när det är fest imorgon kväll. Hm, får fundera lite…
Ha en fin kväll alla kaninmänniskor!

Fridaaaa
0

Jobbat 3 dagar nu, hemma igen nu. Så nu får kaninerna komma ut i hagar/sele igen (tis-fre [idag] har dem varit i burarna för pojkvännen har tagit hand om dem). Då blir dem glada:D

gaabriellaaa
0

Kan inte heller jag lägga upp bilder i "månadens kanin", då står det "unknown error" .. någon som har lust att hjälpa mig?

Tarja
0

#85 Har du testat att förminska bilden?

Bamse 08
0

#85 jag kan kanske hjälpa till: man kan inte ha några mellanslag i namnet på bilden pröva det funkade för mig och man kan inte heller ha några konstiga teckenSkrattande

Sweet Teddy
0

Nu ska jag käka nybakad kladdkaka m. glass & nörda Vampire Diaries :D

Ses!

Zvintos
0

Tjihoo, hemma efter ett 3½ timmes besök hos Grims uppfödare.
Har fått se de 2 tikar som uppfödaren kommer spara, varav ena kommer hamna hos oss.
Vilken vet vi dock inte än, då uppfödaren ej bestämt sig i och med att de är såpass små. ^^

[ninnakm]
0

#85 exakt så för mig!

Kristall
0

#79: fy, vad hemskt :( Hoppas han mår bättre nu!

---

Tidig väckning imorgon, nationell fälttävlan (dressyr + banhoppning, sista delen på söndag). Ska inte delta, tack och lov, men min kompis ska fota och jag ska hjälpa till + fota lite själv också, såklart :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zvintos
0

Tänk att någon av dessa två änglar kommer bli våran. Kyss

Fridaaaa
0

#92 Så charmiga!:D

Ska till Börjes idag :D

[h-malm]
0

Gympaläger i Västerås idag! :D

[h-malm]
0

Lärde mig dubbelsalto idag! :)

Luckyt5
0

Ridning imorgon, sista gången (på terminen). Vi ska rida barbacka, har aldrig gjort det. :D

/ Tilda

Luckyt5
0

Blir så arg och ledsen när folk säger att jag har uppfostrat Maja dåligt.

Nyss sa en som gick i min klass att jag hade uppfostrat Maja dåligt för att hon är agressiv (sur i buren) jag fick henne när hon var 1 år.

Då skulle hon väl inte hoppa upp i min säng och sova där varje natt, vältra sig på rygg kanske 1-13 gånger per dag och hoppa så bra som Maja gör…? :(

/ Tilda

Fridaaaa
0

#97 Säkert såna som inte förstår sig på kaninen? Eller som inte har tagit reda på allt! Det var som en sa att jag misskötte min hund för att hon var lite mager, men hon hade ätit dåligt pga värmen, så jag hade ju inte misskött henne. Och en sa att jag hade misskött henne för att hon inte släppte in folk i huset men det är ju bara hennes vaktinstinkt och osäkerhet som gör det :/

Luckyt5
0

#98 Hon har/hade faktist en kanin själv, agressiv (vad jag har hört). :/

/ Tilda

Fridaaaa
0

#99 Märklig människa, ta inte åt dej :) Kanse avundsjuk för att du har lyckats bättre med din kanin än vad hon har gjort?? =)

Inaarah
0

Trots febern och regnet känner jag för att åka till stallet och ta ut min lillkille en sväng. Tydligen är en gammal vän jag ridit otroligt mycket med i stallet också, så vore kul att träffa henne igen. Äsch, jag vet inte.

#97: Ta inte åt dig vännen! Skulle gissa på avundsjuka, om din vän som du skrev har en kanin som är aggressiv så är det väl ingen omöjlighet att hon är avundsjuk på dig om din kanin är tillgiven? Glad
Och förresten, lycka till på barbackaridningen! Det är jättemysigt.

Luckyt5
0

#101  Tack, ja det var jättekul (ett + var att jag fick min favorithäst, Trond)! :)   Maja är bara lite svår att ta ut henne ur hagen… (:

/ Tilda

Fridaaaa
0

#102 Det kan en av mina kaniner med vara ibland, men jag missköter inte dem :=)

gaabriellaaa
0

#86 fast jag har ju laddat upp bilder av samma storlek i denna tråd så borde inte vara därför ..

#87 tack, ska prova byta namn sen!

gaabriellaaa
0

#104 funkade när jag böt namn! :)

Inaarah
0

Gaah, en vecka tills jag flyger till Paris! Tiden går allt snabbt ibland. Och senare idag får vi välkomna Johanna hem.

Nej, nu ska jag snart försöka få mig lite sömn…

pigelina
0

Om 3 dagar fyller jag år:D:D:D och om mindr än en vecka åker jag till ungern:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Bamse 08
0

#105 vad bra! Det är  lite konstigt men det funkarGlad

Som jag skrev så ska jag börja på ridskola på Gladö och nu har jag varit där och hälsat på det verkar väldit trevligt där och man får göra en massa skoj!

[Fruktiz]
0

Det är konstigt väder hos mig.Glad

Först var det spöregn i typ en halvtimme och nu lyser solen som om det inte regnat på länge..

Inaarah
0

Sitter och lägger till lite bilder på WHI, kanske lägger upp länken sen. För övrigt är jag galet snuvig och har fått stanna inne hela dagen, men vet att min mamma varit ute hos Chica en sväng och lilla damen har fått lite persilja också.. Mystjejen! Och för var dag som går blir det bara svårare och svårare att fatta ett beslut..

Sweetienin
0

Nu är jag hemma i Sverige igen. Jag har haft en grym vecka. Okej… de första tre dagarna var helt hemska och jag grät varje kväll, men sen när jag fick byta familj så blev allt helt perfekt. Jag bara måste åka tillbaka. Jag blev riktigt bra kompis med Oliver, och hans familj var sådär mysig och välkomnande och alla var så snälla. Jag trivdes så bra där. Sedan grät jag hela tågresan från Avignon till Paris. Jag ville verkligen stanna kvar. Men jag ska åka tillbaka minst en gång innan detta året är slut. Det har jag i alla fall bestämt. Men Paris var också mysigt. Otroligt vackert på kvällarna och vi hann se så mycket roligt.
Jag har alltså haft det otroligt roligt. Men det bästa var att vara hos Oliver. Jag har smakat både bläckfisk (skitäckligt), sniglar (helt okej) och grodlår (rätt gott).
k,9I onsdags spelade vi lasergame, och det var så otroligt roligt. Men jäkligt svettigt.
I fredags paddlade vi kanot och badade med kläderna på. Det var så himla roligt. Men vattnet var bara 13 grader, så det gjorde mig ännu sjukare än jag redan var. Sedan välte ju kanoten också, men det var mest bara roligt.

Jag har förstått att de flesta (alla?) har fått sommarlov nu, så hur har erat sommarlov börjat? :D

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Inaarah
0

#111: Du ska berätta det där om Oliver sen hörru! Eller när du har tid att ringa igen. Typ.

[Fruktiz]
0

Nya glasögon! Nu behöver jag inte använda mina gamla som jag knappt ser någonting i längre. Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer