Gotlands kanin?
Hej!
finns det några härinne som har Gotlandskaniner och skulle vilja berätta lite om dem?
är även nyfiken på Melleruds kanin om någon har sådana att berätta om 
Jag är också väldigt nyfiken på Gotlandskaniner och skulle gärna vilja skaffa en kanin av den rasen om jag kunde. 
ja, ju mer jag läser om den ju trevligare verkar de.. pigga & personliga kaniner verkar det som..
Jag är ägare av en gottis!
Och kan varmt rekomendera denna ras till någon som vill ha lite mer "kanin" än en dvv. (inge illa menat där)
Supertrevlig och lugn men endå inte "seg" om man säger så. Fick min av mina föräldrar i skolavslutningspresent 2008, efter att ha suttit och dregglat över rasen i veckor!
Så hem kom en spinkig lite g/s japanbrokad bebis.
Min gotlandskanin kommer från Tholalunds, och heter Tholalunds Tyr "Mango"
Han är hur go och social som helst! Jättemysig som mer en gärna tar en kelstund.
Vi tävlar även i hoppning där han är klassad:
Rak- Medelsvår
Krok:Lätt 2 pinnar
Höjd: ej elit (50cm)
Längd: ej startat
Har tyvärr ingen bild på honom på denhär datorn :(
#3 Jag har hört att man inte kan tävla i för höga klasser med en gotlandskanin för att det sliter på benen, är det sant?
#4 Den frågan ställde jag inne på skhrf´s forum och fick svar att det inte skulle vara någon fara. Men jag tar det lugnt med min plutt för jag tror det sliter på benen och övriga kroppen med. Han väger trots allt 4 kg.
Har sagt till mig själv (och kaninen) att vi kommer aldrig (om vi klassar upp oss) starta med honom i svår! För det tycker jag är alldeles för påfrestande!
Lätt och medel håller vi oss till
men han är en hejjare på att hoppa!
#3 åh vad kul! bor din Gottis inne eller ute? vi bor ju i lägenhet och funderar på att ha antingen frigående innekanin eller om man ska göra iordning balkongen till en enda kaninhage..
#6 min bor ute i en stor bur :) Men jag skulle vilja ha honom inne frigående ^^, men där sätter mamma stopp.
ååå är riktigt sugen på en Gottis nu..
försökte inbilla mig själv att jag letade kanin till barnen eftersom Dexter inte gillar barn precis *S* men mina barn är för små för att ens vilja ha en kanin *s*…. 
så det är en kanin till mig, bara till mig

måste hitta en bra utebur.. eller bygga en (usch så händig är jag inte..)