Behöver hjälp akut
Hej!
För några månder sedan skrev jag ett inlägg om att jag ville skänka bort mina kaniner.
Men när det väl kom till kritan ändrade jag mig.
Jag har en hona och en hane. Dom bor i varsin bur för att jag skulle undvika dräktighet nu det sista. Men oturligt nog lyckades hanen smita för lite mer än en månad sedan och honon blev dräktig.
Nu till problemet, honan fick livmoderinflammation och har opererats och går på antibiotika och kan ej dia dom nu. Så jag har fått handmatat.
Jag börjar jobba i Norge den 20:e juni, och meningen var att min pojkvän skulle ta hand om kaninungarna, men nu vägrar han. Och jag kan INTE ta med mig dom dit. Det går verkligen inte. Så nu är jag helt förtvivlad. Jag vet inte var jag ska göra av dom.
Så snälla, finns det någon kaninälskare som skulle vilja hjälpa mig och ta över bebisarna? Dom är idag 8½ dygn gamla. Jag betalar mer än gärna den som gör det! Eller vet ni någon man kan kontakta?
Jag finns i Örebro.
SNÄLLA, FINNS DET NÅGON SOM VILL HJÄLPA MIG!
Mvh Anette (en förtvivlad kaninälskare)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du kan få ner dem till Skåne hjälper jag dig mer än gärna! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
oh, hoppas du får hjälp med dem, och fantastiskt att du klarat att handmata dem hitills!!!
:)
Hade gärna hjälpt dig men bor ju i Borås..:(
Lycka till!
Kram /Tess
#3 Hör av dig! Hjälper gärna till, men måste först veta lite vad dem äter/hur man ger dem? Har ingen hona just nu med så unga bebisar, men handmatar dem gärna bara det kan hjälpa!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
kan här i borås med som sagt, men tar du tillbax ungarna när du kommer hem eller vad är tanken?
Kram /Tess
Oj! Stackars dig! Hur länge kommer du vara i Norge då? Är hemma till 2 Juli sen åker vi till åland.. 
Hoppas du hittar något bra för de!
//Marie
Hoppas du hittar någon! Jag bor för långt bort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tesselituss: Jag skulle gärna vilja behålla en eller två. Men i så fall köper jag dom av dig.
Hur vi ska göra med försäljning av dom kan vi ju i så fall komma överens om. Det enda jag vill just nu är att dom överlever.
Borås är ju närmare än skåne…
dermot: det gör jag absolut i så fall. TACK så mycket för att du vill hjälpa till!!
Alltså jag kommer nog ha problem att sälja då jag kommer få 2 kullar själv nästa vecka.
Så om du kan ta på dig att kolla efter nya hem så vore det toppen i såfall.
Så om de går att ordna med transport och så så kan jag ordna så de får plats här hemma!
Kram /Tess
Jo det stämmer ju. Men jag är mer än villig att ta emot de ifall du tycker att jag låter bra. Har handmatat kaniner tidigare, så har erfarenhet av det, men eftersom alla ger olika sorters mjölk/mm så behöver jag den infon. Samt om vilken storlek på spruta med mer. :)
// Anka
Även jag hjälper mer än gärna till! Bor i Hagfors i Värmland. Vart bor du?
tesselituss: Jag ordnar gärna med försäljning, bara bebisarna överlever.. Du får då självklart pengarna. Jag vill bara ha 7 levande kaninungar…bryr mig inte om något annat.
Transport ordnar jag, kommer troligtvis köra ner dom till dig då.
Örebro såg jag nu :) Hur som helst, jag kan också ta dem, kan eventuellt komma och hämta dom. :)
moonii: jag bor i örebro…
Aj aj :(
Bor i Lilla Edet och är 15 år med ett stort kaninintresse. Ska bygga en stor kaninbur om några veckor och skaffa fler kaniner.
Jag kan nog ta hand om dom har bara 1 problem. Har en hane i en utebur (aldså ingen annan bur) och det är ju ganska varmt nu så räcker det med en filt och att ha dom innomhus eller måste man ha kroppsvärme för kaninerna?
Stödmata skulle inte heller vara något problem då jag har sommarlov och är hemma ofta.
Om det inte går utan en hona kan jag låna en från min kompis (endast nödfall).
Det du helst står för är flaska,pengar till mjölken. Huvudsaken är ju att dom klarar sig :)
Kan se med transport på annan i fokus sida om du inte kan komma ner.
Hur länge är du borta? och när kommer du hem? :)
PM:a?
/Mathilda
Då skall vi väl kunna ordna till detta!
Skall bara fixa i ordning en bur, så ordnar det sig!
Skickar du med det du använder när du stödmatar och så?
Kram /Tess
Vad e det för ras?
Kram /Tess
moonii: Åhhh…
Det vore ju suveränt!!
Det e ju bättre ju mindre de behöver åka, så om Moonii kan ta dem e det ju det bästa!
Kram /Tess
Det är bara du hör av dig om du fortfarande behöver hjälp! :) PM:a isåfall! :)
Oj, ser ut att jag kan få hjälp från flera håll här. Tänk att det finns så snälla människor som vill ställa upp och hjälpa mig och bebisarna.
För mig vore det såklart smidigast om personen bodde så nära örebro som möjligt…men också har erfarenhet från kaninkullar sedan tidigare :)
pma mig om det behövs! :)
Kram /Tess
Måste iväg en stund nu, men PM:ar de jag vill prata mer med om en stund
TACK ALLA!! Ni är guld värda!
Det är som sagt bara att höra av sig, men tror själv att det är lättare för dig om du sedan vill ha en eller två att ta en i närheten av dig, jag bor ju ända nere i Skåne. Men jag hjälper mer än gärna till! :)
// Anka
Kan EV hjälpa till, bor i lite utanför Stockholm (syd väst)
Självklart ska den som bor närmast och kan ta hand om ungarna! (lättare med kommunikation os.v och bättre för ungarna)
Dom alldra flesta som kan och när det gäller deras liv ställer oftast upp om dom kan,att få många svar är ju alltid bra så man kan välja.
PM:a om det behövs
Jag har svarat på ditt PM!
Finns ju i Kumla, knappt 2 mil bort och hjälper gärna till om jag kan. 
2 mil? Det är ju perfekt! :) Hoppas dom får det bra, vem som än tar hand om dem :)
jag kan även ta dom om det skulle krissa :) bor i pålsboda lite utanför örebro :) det skulle inte gå att släppa ihop dom med en annan hona? vet inte hur kaniner fungerar med sånt för e bara van med hästar annars har jag 4honor med ungar just nu om det skulle fungera?
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Även jag kan ta dem. Bor i Eskilstuna dvs En timme bort med bil.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

#30 Det kan gå att sätta med en annan hona som har ungar i samma ålder, men man kan ju inte sätta alla till samma hona och man måste låta ungen/ungarna få samma lukt som dom andra innan man sätter dit mamman. Hade ju en hona i fjol som miste hela sin kull vid 2 veckors ålder och som dan efter fick ta hand om fyra lika gamla ungar som förlorat sin mamma, det funkade jättebra hon tog till sig dom direkt och diade och skötte om dom som sina egna.
Om du tar lite parfym på ditt finger och lägger på honans nos så känner hon inte vems ungar det är, om man vill vara på den säkra sidan att honan tar hand om ungarna.
då fungerar det nog inte då mina ungar är 5veckor:(
//Sandra Johansson

#34 Nej det är för stor åldersskillnad.
Jag kan hjälpa till, men bor tyvärr i Skåne :(
Jag kan också hjälpa till eftersom jag har tre burar lediga!:)
Men jag bor tyvärr i Skåne, kanske lite långt bort, men om man kunde fixa transport hjälper jag gärna till!:)
Hoppas att dom klarar sig, jag skulle vilja hjälpa till, bor i Karlstad, men mamma skulle nog inte gå med på det… dessutom så har jag bara en bur och den används av min kaninunge!!
TS, har du hittat hem åt dom?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Är också intresserad om hur det går för de små! 
Är med intersserad…
Finns de nån här inne som tog hand om dem får gärna dela med sig. dem såg så tjocka å goa ut… underbart fina!.
Jag har som svarat på TS PM och sagt att jag gärna hjälper till om jag kan.
Enda problemet för mig är att jag inte har någon ledig bur, men hoppas att detta kan lösa sig.
Inväntar svar från TS. 
#42 jag har 4inneburar lediga som du kan låna så länge om du tar hand om dom, då dom ändå inte används:)
//Sandra Johansson
#43: Det vore toppen, då finns inga hinder för mig att ta hand om de små! 
Då är det bara att invänta svar. ^^
Jag har nu fått svar och planen är att de små anländer hit under morgondagen, antingen på eftermiddagen eller kvällen. 
#45 Åh vilken tur! :D
#45 åhhh va bra!!! Hoppas allt går bra! :)
Kram /Tess
Ja, jag hoppas allt ska gå bra med de små. ^^
I och med att de ändå är ca 10 dagar gamla så har ju deras chanser att nappningen ska gå bra ökat, jämfört med om de var bara några få dagar.
Men jag kan i alla fall garantera att jag kommer göra allt jag kan för att de ska överleva! 
#48 helt övertygad om att e det nån som skall klara dem så e det du!
De e ju nappade fram till nu så då borde de inte vara något problem :)
Kram /Tess
Va bra att det löste sig! De kommer säkert bli väldigt tama eftersom de blir uppfödda med nappflaska. Min ena hane blev handmatad från att han var två dygn då hans mamma dog, och ja han är (ursäkta) äkligt tam.. Han verkar tro att ha är en människam skulle inte förvåna mig om han skulle börja att gå på bakbenen.:)
bebisarna är otroligt söta! jag hoppas att allt går bra med dem!
Jag önskar jag kunde ge er en uppdatering, men jag kan ej göra det.
Men har inte hört från TS sen i torsdags.
Så jag hoppas att det löst sig för henne i vilket fall.