Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1059 ggr
natha-mjau
0

skygg kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft min kaninunge nu i lite över en vecka, hon är jätte mysig när man har henne i knät och älskar att pussas. men när hon springer fritt är hon jätte rädd, hon springer såfort man kommer nära och blir nervös. måste jaga henne för att kunna få in henne i buren till slut, och det vill jag inte göra.
ingen som har nått tips? hur jag ska få henne att bli tam på golvet oxå, och att hon kommer frivilligt till mig när hon är lös.

Sedan så när hon slickar på mig så börjar hon alltid bita sen, har röda märken överallt. varför gör hon det?

Alla tips? för hur jag ska få henne mer tam är välkomna :)

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

sitt i lugn och ro med henne, kanske ge något gott. För att få henne att förstå att det inte är farligt och få henne att koppla till något bra/gott

Wilmuut
0

Börja med att ha henne lös på en väldigt liten yta och se till att du kan "kontrollera" henne! (kom inte på nåt bättre ord, Kunna lyfta henne??)

Sen gör du det större o större…..:)

Jills
0

Sätt dig på golvet när hon springer lös… eller lägg dig, jag brukar ligga på mage eller på rygg och min lille kanin på snart 10 veckor får springa runt som han vill :-) Prata med henne, hela tiden så hon blir van vid din röst. Sitt på golvet och ge henne något gott när hon väl kommer fram till dig.

Angående att slicka och sen bita, det gör min lille också. Jag tror det är för att de är nyfikna och vill testa allt, han nosar, slickar och biter lite på allt annat också. När han biter mig brukar jag säga nej, skarpt, och flytta bort honom tills han slutar.

Lycka till!