Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2024 ggr
Peak303
0

Blod!? :O

Bentley och Dell träffades idag och allt gick bra. Jag satte in Dell i sin bur igen och gick ner 30 minuter efter för att kolla till henne. Och då låg där en massa blod i hennes bur!? Förvånad

Detta är väll inte normalt? :S 
Fast vet förra året då hon träffade Bentley första gången då kom de med blod. Men nu kom det mycket mer.

Så är detta farligt? Sitter här och är jätteorolig för min lilla tjej Rynkar på näsan

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

dermot
0

Oj! Om ingen här kan, ska du nog ringa veterinären. Jag själv kan inte svara på det eftersom jag inte varit med om det :s

Men lycka till med henne! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

#1; Tack, jo ska nog göra de men ser ut som hon slutat bloa nu. Men om inte ringer jag vet imorgon. Rynkar på näsan

-'  Malin Hultman

dermot
0

Vart är det hon blöder ifrån? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

Jag va nere och kollade igen och de bloar ff.. Gråter

Hon blöder från könet. För förmodligen har hon antagligen något fel på livmodern eller något men ska vänta ett litet tag till och slutar de inte så ringer jag vet när de öppnar imorgon.. Rynkar på näsan

-'  Malin Hultman

dermot
0

Usch :( Hur gick det med henne förra gången?

// Anka

Peak303
0

Då var de slut efter typ en pöl eller något.

Men de ser rinnigt ut eller vad man ska säga så det är nog inte blod så utan mer blod blandat med kiss.. Men ska avvakta tills på måndag då veterinären har öppet. Men får hoppas att det slutar snart.. Gråter

-'  Malin Hultman

dermot
0

Du kan ringa jourveterinärerna. Gjorde vi när vovven klämde svansen. Dock vet jag inte vad de ha för nummer. Vi brukar åka till Flyinge veterinärerna, mamma har kanske numret dit, vilken vet. brukar ni gå till? :)

// Anka

Peak303
0

till Helsingborg djursjukhus tror jag de heter :)

-'  Malin Hultman

dermot
0

Okej, ska se om jag hittar något :)

// Anka

dermot
0

Mamma sa att ni kan ringa dit (det vanliga numret) så vidarekopplas du till jour eller liknande och om de anser att det är något de vill titta på, eller om det är akut kommer de ner till stationen :)

// Anka

Linnet
0

Säker på att det är blod då, för dom kan ju ibland kissa rött och det ser ut precis som blod. Dom utsöndrar ett rött färgämne via njuranrna.

Peak303
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på en blod klumt jag hittade i buren, den är typ som en gummi bit :O

-'  Malin Hultman

Peak303
0

#10; tack :)

#11; Ja då det är mycket tjockare och kolla bilden här ovadn :S

-'  Malin Hultman

Bamse 08
0

Jag har hört att det har hänt förut när kaniner har parats då var det typ att något hade gått sönder men tror inte det är något farligt

What doesn't kill you makes you stronger.

Peak303
0

#14; får hoppas de.. :/

-'  Malin Hultman

Peak303
0

Det hade slutat blöda nu men ska ändå ta och ringa och rådfråga veterinären på måndag för att fråga vad det kan vara :)

-'  Malin Hultman

[KaninTilla]
0

Tycker värkligen du ska ringa till vetrinären för att försäkra dig om att det hela är lugnt Glad