tjuvparning
Trodde verkligen inte det,lyra och snurre tjuvpara sig ju för 4 v sedan.Men hon verkade inte dräktig.
Nu ligger det 7 elr 8 ungar där.
1 ung är g/s japant. och resten viltgrå.
Jag kommer inte kunna få sålt alla,funderar på att ta bort några,hur ska jag göra?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Säker på att du inte kan få sålt alla? :) Jag vet inte hur man tar bort små ungar, det kanske du kan fråga veterinären eller fråga här om någon har en hona som har ungar i samma ålder som kan ta dem? ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Varför skulle du inte få sålt alla?? På sommaren är det ju jättestor efterfrågan på kaninkullar, så det borde ju inte vara nåt problem. Inte säkert alla klarar sig heller.
Jag tar bort alla tjuvparningskullar om det inte är en kombination som jag tänkt göra då ändå!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#1 och #2 dom kommer typ vara leveransklara i agusti och jag har haft svårt att sälja 2 hermeliner bara.Inte så många här upp i norrland som vill köpa kanin.¨
#3 tror jag kanske har kvar 2,då föräldrarna är riktigt duktig i hoppning
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

#4 Det är absolut många som vill köpa kanin i Norrbotten och VÄsterbotten i alla fall. Jag har då inga problem med att få ungar sålda, brukar sälja ca 40-50 ungar varje sommar och bor i Norrbotten, var bor du?? Det brukar vara störst efterfrågan i maj-juni, sen blir det lite mindre i juli, men sen i slutet av juli och augusti när folk kommer från semestern så blir det lite fart på försäljningen igen.
Jag har nu varit med om 2 tjuvparningskullar (håller på med en) och ja, det var sådär svårt att få dem sålda, men annars fick jag behålla dem. Jag fick bara sålt 1 av 5 för 2 dog och två behöll jag:) Får se hur det går med nästa kull… om det nu blir nån;D