Kaninkiss
Nu är det så att hemma har jag en vit vägg där mina kaniner står med bruen emot den (Baksidan utav inneburen), min ena kanin skvätter enormt mycket (!) finns det något bra medel som gör att det blir lättare att få bort kisset istället för att stå och gnugga tills armarna inte räcker till längre?
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
Sätt för en skiva eller ett skydd av plast så de inte svätter på väggen är nog det absolut enklaste.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Somm #1 sa. Annars kastrera dom.
Klicka på Webshop sen på allergiker/överigt finns medel så att det inte luktar och shampoo för kaniner som kan hjälpa. Även spån med doft av citron.
Finns också rengöringsmedel och "kanintvättlappar" mot fläckar och medel mot fläckar. Och rengöringsmedel till buren o.s.v.
MVH Mathilda
Vi har hängt handukar bakom buren som fästs med klädnypor i gallret på buren :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för alla bra alternativ, men saken är att båda är honor så det blir lite svårt att kastrera dem :)
Men eftersom att det redan är kiss på väggarna söker jag medel :)
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
Man kastrerar honor också. Tar bort hela paketet gör man, livmoder och allt. Det har jag gjort med mina katthonor.
Annars är Cilit Bang ett bra medel som vi använder till det mesta. Riktigt skitbra är det. :)
Sterilisera kallas det för honor ;) kan man också göra. Ungefär som kastrering fast för honor.
#6 Man kan både kastrera och sterilisera honor ;) Kastrera som Lusthan pratar om innebär att man tar bort allt medans sterilisering bara gör att de inte kan få ungar :)

Finns det verkligen dom som ff utför sterilisering?
Trodde faktiskt att alla kastrerade nu oavsett.

Finns det verkligen dom som ff utför sterilisering?
Trodde faktiskt att alla kastrerade nu oavsett.

#8 Tror att det är kastrering som gäller för både hanar och honor.
#8 Vet inte om de fortfarande gör det men i enskilda fall finns det säkert någon som gör men i allmänhet är det troligen kastrering som gäller, iallafall vad jag hört :)
Sterilisera så klipper man enbart ledningarna. Görs inte längre på katter i alla fall. Förr gjorde man så men nuförtiden så tar man bort allt. Tror samma gäller kaniner.
Så nog är det kastrering det gäller skulle jag tro. Jag kommer kastrera min hankanin nu under sommaren om jag känner att jag har pengar till det. Bort med bollarna och förhoppningsvis innebär det att han inte är lika kåt på mina katter efter det. Även om det inte tar bort beteendet helt så borde det väl minska lite i alla fall tänker jag… Har också problem med skvättande, slutar han med det så får han bo köket. :)