Vad är detta för något?
Idag, alldeles nyss när jag var ute och skulle städa kaninburarna, dök det upp någon vinröd sak. Jag är orolig för att det är någon slags ohyra (?) Har haft turen och aldrig haft något sådant under mina många år som kaninägare och har därmed inte koll på allt sådant. Har försökt hitta den via internet med inget resultat. Någon som vet vad det är för något? Om den är farlig för kaninen ifall det fanns flera eller så? Kanske någon slags mask?
Hittade den i "kiss & bajshörnan" inne hos min dvv-hona som förhoppningsvis i början av juli ska ha ungar.
Satte detta på "utanför ämnet" då jag inte vet vad det är.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte riktigt vad det är men kan tro att det är någon sorts kukong (stavning?) då dessa oftast bara är skal.
Jag har sett nårga sådana där och de är alltid tomma då jag hittat de när jag varit ute (dock ej hos kaninerna).
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Det ser ut som en förpuppad fluglarv, eller något liknande åtminstone, vilket ju är ganska vanligt i "kiss och bajs"-hörnor under sommaren. ^^ Var noggrann med att rengöra ofta så borde du förhoppningsvis slippa sådant. :) (Och jag menar inte att du städar sällan, fluglarver kläcks och förpuppas FORT!) 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1 Jag klämde på den och det kom ut ngt gult kletigt. Men det kan ju vara som du säger :) Tack!
#2 Det kan det nog vara! Jag var mest orolig för att det var något allvarligt och farligt för kaninerna :) Tack så mycket! ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ewww, hur kunde du klämma på den, haha!? :P
Det är allvarligt och farligt om kaninerna får sår och liknande, eftersom flugor dels lägger ägg i såren, och fluglarver (som inte redan är där) söker sig till såren och börjar äta på dem. :S Så man ska hålla så rent man kan när det är flugsäsong. Ja, alltid förstås, men på sommaren krävs det så lite för att flugorna ska börja svärma och lägga ägg där det är det minsta smutsigt. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#4 haha jag hade en liten spade, skulle aldrig röra den ens! :o x)
Hon hade inga sår och hon var den enda av dem som hade det i sin bur, och endast en ;), så jag hoppas på att det inte blir fler ^^
// Anka