Färghjälp!
Nu börjar våra små tussar bli stora och det är full fart! :o)
Hoppas på lite hjälp från er duktiga här inne på vad två av ungarna har för färger. Två är vita med blåa ögon vilket till och med jag kan se, men de andra två är jag mer osäker på…
Först ut lille Albin, som jag vill tro är gul/brokad (finns det en färg som heter så??). Mamman är svart/brokad och pappan är vit/blåögd.
Finns ingen färg som heter enbart gul brokad.
Däremot finns viltgul.
I och med att pappan är vit blåögd är det svårt att veta Vilken färg? han egentligen är, då en vit alltid har en annan färg "under".
Det finns ett par alternativ.
Antingen är han en gul/svart japantecknad och det svarta har hamnat där brokningen och wienerteckningen är.
Eller så är han viltgul.
Madagaskar kan vara ett alternativ, men jag tycker han ser för ljus ut för att vara det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# Nej jag tyckte inte att jag har hört just "gul brokad" heller… Hmm, knepigt… Mamman vet jag har gul/svart japan bakom sig och Albins kullsyster är ju som sagt gul/svart japan.
#2 Han är ganska ljus i det "gula", nästan samma nyans som på Abby. Jag väntar på härstamningsbeviset för pappan (var ju en tjuvparning) så då får jag kanske veta mer om vad som finns bakåt i hans släkt.

#3 Vit tass och vit fläck i pannan= wienertecknad och troligen gul/svart japan eller viltjapan. Den första ser ut som viltgulbrokad och så klart wienertecknad också eftersom ena föräldern är vit blåögd.
#7 Tack! Jisses vilken djungel detta är… :oP
Den första är viltgulbrokad wienertecknad och den andra är gul/svart japantecknad wienertecknad. Detta är vad man ser och eftersom du kommer att sälja dem som kelisar och inte skriva stamtavla på dem, om jag har förstått saken rätt, så spelar det inte så stor roll om de genetiskt skulle vara något annat (som att den första skulle kunna vara japantecknad även den).
Söta kaninungar!
#9 Tack snälla!
Jag tycker inte att den första är enbart wienertecknad, utan den ser även brokad ut.
#11, det skrev jag ju! Har en kanin Kk Xx så blir den brokad med mycket vitt.
På svenska om den har anlag för både mantelteckning och vit blåögd!
#12: Jag läste för snabbt. ^^
Du hade skrivit ihop viltgul och brokad, så jag missade brokad. 

#11 Skrev det också.