Kanin på semester???
Hej! jo min kompis undrar ifall man kan ta med kaninen på semestern? jag hade inget svar på det så tänkte ifall ni kunde svara på frågan?
Hon ska åka bil i ca 5 timmar till en djurpark och vara där i typ 1 vecka i tält och hon undrar ifall man kan ta med kaninen i resebur i bilen och sedan när hon är framme att kaninen kan vara i en komostgallerhage? hon har ju självklart vattenflaska till den och mat…
Men hon undrar ifall det skulle funka bra? kaninen är ungefär 1 år gammal.
Jag kunde inte komma med nå bra svar till hon då jag brukar låta vänner eller släkt ta hand om mina kaniner när vi är på semester…Tacksam för svar min kompis vill gärna veta det :)
Jag skulle inte göra det med tanke på att kaninen kan stressas upp väldigt lätt!
Visst är det möjligt flertalet åker upp till t.ex. alingsås där de bor i tält i 3 dagar med kaninerna som är ute varje dag :)
Själv ska ev. någon av mina kaniner få följa med upp till min pappa i sommar och bo där (vi har redan färdiga burar där uppe) så det är precis samma process som att åka till vilken utställning som helst ;)
Det beror mycket på hur kaninen är om det är passande att ta med den eller inte :) Har en hona här hemma som är lugn som en filbunke och skulle troligvis bara sova i famnen hela vägen upp och för hennes del är det inget problem men har man en nervös eller skygg kanin kan den givetvis stressa upp sig själv lätt och då är det inte passande att den följer med :)
Givetvis bör man tänka på att om man har en kanin som är lugn hemma så kan den såklart bli väldigtv stressad ändå om den kommer till en okänd plats så vet man med sig att man ska åka iväg bör man ser hur den hanterar och träna kaninen att bättre klara av att vara på nya platser :)
Hej! ok då ska jag ta och säga det till min kompis så haer hon fått lite svar på sin fråga…Hon har en lugn och go dvärgvädur :) hennes mormor och morfar ska ta hand om kaninen under semestern :) så dom har löst det men det är ju ändå bra att veta ifall man någon gång skulle behöva ta med kaninen… Ha det bra 
Äntligen är det sommar! sommar är bäst ingen protest! till helgen ska vi till stugan och då blir det badstranden bada nästan varje dag härligt! äntligen är sommaren här!
Om du tar med kaninen så räcker det inte med postgaller,kaninen behöver ett "bo" också ;)
Men p.g.a det är antagligen en del folk där så jag skulle avråda från det.
Om kaninen får bo i tillräckligt stor yta dygnet runt ser jag inga problem med det om kaninen är van vid att flyttas runt lite och inte stressar upp sig. Mina kaniner blir aldrig uppsressade av flytt.
Våra grannar kommer sköta om våra kaniner under våran semester världens bästa grannar som alltid ställer upp :) eller dom är mer som vänner en grannar :) riktigt bra vänner