Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 988 ggr
Maricajonsson
0

Kanin gott :)

Hej , om några veckor ska jag få min första kanin så ni får gärna skriva några tips? här , vad dom äter och lekar och sånt :)

Tänkte torka lite frukt framöver och undrar om man kan förvara dom torkade frukterna hur länge som helst ?

Tacksam för svar / Marica

OddanFrallan
0

Örter tycker kaninerna om! :D Tex. Basilika m.m, men glöm inte att kaninungar speciellt har mycket känsliga magar.

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

Maricajonsson
0

Okej tack för svaret :)

Loka&Rosetta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mat: Mina kaniner är väldigt förtjusta i frukt och grönt! Banan, äpple, baby spenat och broccoli är favoriter. ;) Hur länge som hällst tror jag inte att man kan spara torkad frukt men ett bra tag lär man ju kunna spara det. :P

Lekar: Jag har två kaniner och den ena (honan) vill hällre sitta och kganska bra ela änn att springa runt och busa. Min andra (hanen) kanin älskar att hoppa och att gräva! Bor du nära en lekplats eller en skog? Jag och min kompis brukar ofta gå ner till en lekplats nästan ingen använder där våra kaniner kan gräva i sandlådan och springa runt uppe på små "berg" och leka. Våra kaniner får inte gräva i gräsmattan eftersom det blir stora hål då så det är ganska bra att ta kaninen till en plats den kan få leka på  iblan! ^^

Hoppas det hjälpte lite. :)

Här får du en bild på min kanin! (Han kaninen)

// Rosetta :)<3

Maricajonsson
0

Rosetta : Hej , ja det hjälpte jätte mycket :) ! Tack! 
hm,det är en lekplats en bit bort (bor på nedersta våningen i lägenhet)
Fast vi har en sandlåda på våran gård så där lär hon få gräva ibland :)
Har du några tips? på leksaker man kan göra/köpa till kaniner som uppskattas ? :) Förresten jag ska köpa en Hermelin hona :))
MvH Marica :)

Loka&Rosetta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad bra! ^^ Man kan köpa små tunnlar och lägga i buren som kaninen kryper igenom, min kompis kanin gillar att hålla  på med en liten tennisboll som ligger i hans bur. Knipsa gärna av grenar från träd som du låter din kanin gnaga på, sånt håller iallafall mina kaniner sysselsatta medans jag och min syster är i skolan. :) Man kan ju köpa "bit leksaker" i nästan alla djur affärer. Annars finns det nog inte så mycket mer att köpa vad jag vet.. :/

Men jag brukar göra så att jag tar en morot och sticker ett snöre igenom som jag sedan hänger upp i taket. Det tycker min kanin hane är super kul! ^^ Toalettrullar är en annan uppskattad liten leksak. (:

// Rosetta :)<3

torpetskaniner
0

Du kan plocka hallonblad, citronmeliss, maskrosblad och sånt att hänga på tork. Just nu gör jag och min flickvän ett "projekt" där vi torkar örter och ska försöka sälja i små påsar :)

Maricajonsson
0

tack för svaren :D