Städning i sommarhage
Hej alla
Jag har en dvärgvädur på knappt ett år som nyss fått flytta ut i en rejäl sommarhage med ett väderbeständigt stort hus. Han har en toalett som han kissar i men min fråga är hur man gör med allt bajs som samlas på marken? Känns som om det kommer att täcka hela hagen snart, och det är nästintill omöjligt att få upp det eftersom det fastnar mellan nätets maskor på botten. Känns fel att lämna det, men det är kanske det man gör i en sommarhage, eller måste jag flytta denna stora Hage samt lyfta upp nätet i botten varje vecka?
Jag har aldrig tidigare haft mina kaniner ute dygnet runt under sommaren, så jag har aldrig upplevt det här problemet förut. Hoppas att ni kunniga kan upplysa mig om hur jag ska göra? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TS har du nätet löst i bottnen?, sätt då fast det i buren, då kaninen kan fastna annars. Normalt sätt så flyttar man ju runt buren för att kaninen ska få färskt gräs att äta. Och det är vicktigt att få bort avföringen, då det kan dra till sig flugor och fluglarver. Så hade jag varit som dig så hadde jag flyttat på buren.
I värsta fall kan du ju damsuga upp bajs pluttarna, om du inte kan flytta buren..
Frågan är om man kan hälla på ett lager sand/torv, och under det blir pluttarna jord, fast då blir det ju inget gräs.