Kaniner - lär mig!
Jag har haft kaniner när jag var mindre, dock svalnade mitt intresse, som aldrig varit speciellt stort. Jag har idag mina två katter, men har under en längre tid haft tankarna på kanin. Jag ska flytta hemifrån nu i sommar med min kompis, så att skaffa en kanin nu de kommande året funkar inte. Men jag kommer mest troligt flytta till egen lägenhet helt själv om ca 2 år, och då kanske det är dax för mig att skaffa en kanin kompis? vad vet jag ännu.
Så, för att få upp min intresse för dessa urgulliga saker, Visa bilder på era kaniner, berätta om dem! Jag blir också väldigt tacksam för all övig information. All min kunskap har lixsom gömt sig, och jag vill få fram den igen! Jag vill verkligen lära mig om färgerna och teckningar också.
Ni som föder upp kaniner, vad bör man veta innan man tar kullar osv osv. (inte för att jag ska ta någon kull, men man kan aldrig veta för mycket!) Ni som hoppar med era kaniner, ställer ut, eller bara har dem att kela med,berätta om det, beskriv deras personligheter, eller bara allmän kanin info!
Haha, jag insåg nu att inlägget var en aning (?) flumm. Men jag hoppas ni förstår ändå! Kram L :-)
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lille pojke Solvikens Deniro. :) Han är en Madagaskar wienertecknad (stora wienertecken) Teddyvädur. :)
Otroligt glad & snäll, lite fet, men det ska vi träna bort! Kommer alltid fram & vill bli klappad, & när man ska stänga luckan så ser han alltid lika ledsen ut… :) Jättelugn & fin, kommer bli en super avelshane. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Hej!
Gosa och vara med de, bytta vatten och att de ska få mat och att veta att du kommer att ha intresse i alla år som kaninen lever eftersom de är levandea varelser,köpa av en uppfödare
Jag kan ju oxå bidra med bild: Bamse heter han och är en dvärgvädur och isabbela färgad och snäll och roligt och gosig. Han är från Bromma zoomarknad(jag skulle rekomendera uppfödare för i djuraffären kan man få en kanin med bettfel och såna defekter)
What doesn't kill you makes you stronger.
Kaniner är helt underbart fina djur! Har verkligen fastnat för kaniner :)
Jag började med att ha kelkaniner, men sedan när det visade sig att min lilla flicka från Bromma Zoo hade dolda talanger i hoppning så började jag tävla henne. Blev några fler kaniner och hopptävlade i princip alla!
Har inte kvar alla gamlingar tyvärr, men har nu tre stycken som jag och min flickvän delar på. Är lite smått sugen på en ny faktiskt ;)
Själv föredrar jag helt klart dvärgvädurar, de är mest tillgivna och riktiga trotjänare <3
Infogar en liten bild på min fina flicka :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag älskar kaniner. Underbara djur. Dem är inte tråkiga som många säger. Man kan göra så mycket med dem: Kaninhoppning, klickerträna, mysa och mycket annat. Gosiga och bra kamrater.
Jag har haft kanin sedan jag föddes, var en period där jag var utan kan ca ett halvår, men sa det, aldrig mer! Har nu 5 st, 2 lejonkorsningar, 1 lejonhuvad dvärgvädur, 1 lejonhuvad kanin och 1 belgisk jättekanin.
Info om mina kaniner kan du se på min hemsida: www.minaunderbaradjur.weebly.com
Nej kan inte leva utan kaniner :=) Ett av världens underbaraste djur <3

Min Alex, korsning mellan lejonhuvad kanin & lejonhuvad dvärgvädur.

Tufsan, lejonhuvad dvärgvädurs hona

Smilla, Lejonhuvad kanin (bara 9 veckor gammal)

Albin, Belgisk jättehane på 3 år (ej i godkänd färg)

Flizan, en lejonkorsning, dotter till Alex
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här kommer en bild på en utav mina kullar. De är wienertecknade dvärgteddysar :-) .
Jaa-a, kaniner är bara för härliga! Något av det bästa jag vet är att sitta och titta på mina kaniner som leker i hagarna, bara se på vad dom gör och har för sig. Man kopplar riktigt av! Alla borde få testa detta ^^
Med vänlig hälsning,
Jenny