Få fram kanel
Hej!
Vad behövs för att man ska kunna få fram kanel? Alltså vilka färger behövs i stammen?
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com
Båda föräldrarna behöver brun och gul anlag
#1 Spelar det någon roll om det finns längre bak, t.ex. farfars mor eller liknande?
Mvh Linnéa
#2 allt beror på vad föräldrarna ärvt för färger
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Det beror ju på om anlagen har följt med.
Det enda i en stamtavla som man kan vara SÄKER på att kaninen bär, är föräldrarnas färg.
#3, #4 Tack för hjälpen!
Tänkte om det fanns möjlighet att det skulle kunna komma en kanel i en kull mellan Hailey och Pigall. I deras nuvarande kull finns havanna otter wienertecknat, blå otter wienertecknat och gul/blå japan wienertecknat. Men det kanske inte säger någonting?
Mvh Linnéa
#5 Då är nog "risken" större för brun/gul japan.
Jag har en liten fråga som jga tänkt lite på.
Om jag köper t.ex 2 st renrasiga hermeliner med stamtavla från samma uppfödare ur olika kullar och sen parar dom kan man då få stamtavla på ungarna från uppfödaren om man har 2 st stamtavlor på dom vuxna? (betalar?)
Jag har en liten fråga som jga tänkt lite på.
Om jag köper t.ex 2 st renrasiga hermeliner med stamtavla från samma uppfödare ur olika kullar och sen parar dom kan man då få stamtavla på ungarna från uppfödaren om man har 2 st stamtavlor på dom vuxna? (betalar?)
#6 Jaha, okej
#7 Vad har detta med tråden att göra..?
Mvh Linnéa

#8 Förstår inte riktigt, du kan ju inte få stamtavlor på ungarna från Uppfödare till föräldrarna det är ju du som är uppfödare till ungarna i så fall. Om du ska kunna ta stamtavlor på ungar från två renrasiga kaniner med stamtavla, krävs det att föräldrarna även är utställda och registrerade.
#8 Nej.
Dels på grund av att uppfödaren av ungarna ska skriva stamtavlan, dels pga att åtminstone en av föräldrarna ska vara utställd och stambokförd.