Vilken pellets rekomenderar ni?
Hej,
letar för tillfället en bra pellets. Den jag har nu (Stampe), är lite för fet, det blir väldigt lätt överviktiga. ;)
Tacksam för alla förslag!
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Jag skulle rekomedera pretty pets
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag vet ingen jättebra pellets då jag inte använder det själv, (blandar egen) men du bör inte välja Svenska Foders. Min kompis kanin fick leversjukdom och dog av det. Kanske inte gäller på alla kaniner, men kanske inget man ska satsa på. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vill du ha en pellets som är fettsnål finns alternativet Rabbit Royale.
Den har en fetthalt på enbart 2,5%, jämfört med de flesta andra foder som ligger på minst 4% eller mer.
Eller så minskar man ner på givan, alternativt ger inget alls.
Det alternativer finns ju också. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3, Har minskat ganska mycket, fast våra kaniner har en tendens att bli ganska sura om de inte får någon pellets. ;)
Har funderat på Rabbit Royale, ska nog testa det. :)
Rekomenderar även jag Rabbit Royale, har nu kört detta foder till mina teddysar ett bra tag och jag är supernöjd! :)
Ett foder jag inte hört många andra använda är Teurlings, något jag själv använder.
vanligt, "rent" pellets som fungerar super åt mina långöron som håller sig i gott hull och allmänt fint skick.
Skulle starkt rekommendera detta! :D

Använder Cuni PRO till mina teddysar. Lite dyrt men absolut värt det! Fina pälsar, krångelfria magar och håller hullet fint. Rekommenderas varmt
.
Mvh Madde
Är carrier ett bra märke? Till vanliga kaniner? Till digivande?
Just nu har jag 1/3 Carrier, och 2/3 Havrekross. Jag ska köpa nytt idag till min hermelin hane, samt min hermelinhona som fick ungar igår. Bör jag köra på samma? Byta Havrekross till Kornkross? Ge ren Carrier, eller ett annat märke? Snälla tips?!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8, Du kanske ska starta en egen tråd… ;)
Okej :) Tänkte att det blir så många olika foders trådar då, men kan nog göra de ja xD
Jag kör "ren" pellets blandat med lite rabbit royal, supernöjd med rabbit royalfodret! Luktar jättegott och kaninerna älskar det :)
Ska så småningom köpa oxbowfoder, iallafall till min äldsta dam som behöver gå upp i vikt. Det är dyrt men verkar jättebra för gamla kaniner/kaniner som behöver gå upp i vikt :3
Jag har Rabbit royale blandat med Svenska foder :) Funkar väldigt bra för mig :)