Dräktiga honor
Någon mer som har dräktiga honor just nu, som ska få bebisar när som helst?
Har en hermelin tjej som är på dag 28 nu. Hon har inte boat än, men vilar heeeeela dagen lång!
Berätta om era dräktiga tjejer! :)
Min är förhoppningsvis dräktig, och om så är fallet så ploppar dom ut i slutet av Juni :)
Jag har parat min hona, och om hon nu är dräktig kommer ungarna om ca 2-6 dagar! :)
Min ena lejonhuvade hona ska få runt den 18 juni.
Vad kul allihopa! :)
Har era kaniner boat än? Vad visar dom mer för tecken? :)
#4 Min hona har inte börjat boa än.
Hon visar tecken då hon är extremt fet, fetare än första kullen. Sedan är hon "aggressivare", eller ja, grinigare än vanligt, som dom brukar bli.
Plus att hon springer runt i buren som om det vore maratonlopp.
#4 Min har inte heller börjat boa än, men hon har blivit lite "fluffigare" om magen, sen har hon blivit tjurig och vill inte att man ska ta upp hon, hon drack väldigt mycket en period och sen vilar hon väldigt mycket. Så jag hoppas att parningen tog sig :)
Okej :) Brukar dom springa om de är dräktiga? :O
Min är på dag 28 nu och hon bara vilar heeela tiden. Hon rör sig inte alls mycket..
Sen är hon fet också, men har inte lyckats känna något i magen. Det är första kullen, och jag har hört att det är svårare att känna dom då pga att musklerna håller in väldigt mycket..
Känns riktigt spännande att hon kan få redan inatt! Har planerat det här i ett år nu :D
Men kan hon inte få svårare förlossning om hon är fet?
What doesn't kill you makes you stronger.
Jo, det är ju svårare när om är feta, kan bli komplikationer osv.
Men just i mitt fall så är hon fet pga. ungarna, eftersom hon inte var fet innan jag parade henne :)
#9 Okej jag misförståd det du skrev med: Sen är hon fet.
Ursäkta nu ska jag inte försöra tråden mer
What doesn't kill you makes you stronger.
Haha det är lugnt ;) Här ska vi ju diskutera :D
Om honor ligger på sidan och vilar, är det ett gott tecken på att de är dräktiga, då dom ska göra det. 
Dom brukar oftast inte känna så mycket sug för att springa omkring.
Okej, va bra för det gör min hela tiden :) Har det även att göra med när de kommer?
#13 Nej, det tror jag inte.
Men hon hade inte börjat boa va?
För dom brukar oftast boa precis innan födseln, med både päls och hö.
Okej. Nej hon har inte boat något än, hoppas det blir något inatt då! :)
Min systers kanske dräktiga kaninhona vilar heeeellllaaaa dagen lång, trots att hon bara parades för två dagar sedan!!!!! (Konstigt, tycker jag)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har två dräkriga tjejer, en på dag 21 och en på dag 19 :)
Men de vilar en hel del och stökar runt i buren en hel del! :)
Kram /Tess
Min är på 31 idag.. Hoppas dom kommer ut snart! :)
Har en hona som ska få runt den 6 Juli, så hon vet jag ej om hon är dräktig ^^ Du kan ju kika på hemsidan, så får du se dem allihopa! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
hejsan min hona boade först dagen innan hon fick ungar .-)
mina boade 2 veckor innan deras förra kull, och nu e det dags igen, de stölkar och boar, och de e typ 2 veckor kvar!
Kram /Tess
#21:
Ha ha ha
Din hona värkar vara lite stressig inför ungarna
*Skojar*
#22 nä de e inte speciellt stressade men stökar och boar som värsta skendräktiga! :)
Så sist med amber så trodde jag att hon vart skendräktig?, men sedan en dag låg de en unge i boet(den dog dock). Men de e nog så med mina honor att de gillar att stöka!
Min ena hona har stökat extra mkt nu när jag inte vart hemma på en vecka. Sambon har haft hand om dem, och när jag kom hem igår så hade hon inget bo kvar i huset utan all halm var utspridd i heeela buren.
Så jag bytte ut allt och igår hade hon gjort ett nyt fint bo i huset!
Så tror hon protesterar lite:)
Kram /Tess
Idag, klockan 11, födde min underbara Kiara minst 4 kaninungar! Jag fick höra allting eftersom jag låg i min säng och låtsades sova :) Dag 32, klockan 11 på morgonen. Minst 4 stcyekn, inte dåligt det! :D Jag är ÖVERLYCKLIG!!!
# grattis! :)
Kram /Tess
Tack! Jag lyckades få en bild på dem också! Dom är väldigt mörka, innebär det att dom kommer bli mörka också? Isåfall Vilken färg?? Nån som kan detta? :D
Hur många ser ni förresten? 4 eller 5? :)
#26 och 27:
vad har föräldrarna för färger?
Jag ser 4 st!
Kram /Tess
Åååhh vad söta!!!!
Gissar på viltgrå :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~