Dvärgvädursungar, bilder!
Hejsan hoppsan!
Här kommer lite bilder på min tjuvparningskull som föddes igår, kullen är dock helt renrasig men INTE planerad! Men de är lika välkomna endå!
Mamman till kullen är Blåzippans Marion "Önska" och pappan är Tussilagons Wonderful Pi "Pi". Detta blir min F-kull så namn på F tas emot med tacksamhet! Gärna lite längre och udda namn! :)
I kullen föddes fyra små knoddar och det går redan nu att anmäla intresse för ungarna, de kan dock ej tingas ännu.
Kölista:
(Jag skriver inte upp mig själv men jag står alltid först.)
Vilma, hona som gärna har bläs
Jenny, svart otter unge
Idag ser färgerna ut så här (Är ej riktigt säker så hjälp mottages gärna!):
En viltgrå wientecknad (rexpälsad), en viltgrå ev. wienertecknad, och två japantecknade med ev. wienertecknen.
Min hemsida: http://vassarnskaniner.weebly.com/
Kommentera inte förrän jag säger till!
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Går inte för mig att få över bilderna just nu men gå gärna in på hemsidan och kolla på till salu fliken och kommentera här! :D
Går fortafande inte att få in bildrna…! Det har ju gått förrut! :/
Men, aja. De två japantecknade ser ut som en svart/gul japan wienertecknad (säker på den, lillen har ett vit streck i pannan) och så en svart/vit japantecknad. Där är jag inte säker…
Vad tror ni? Kommentera gärna! NAMNFÖRSLAG på F vill jag också gärna ha… :)
#2 Jätta söta små ungar, grattis =)
Namnförslag på F: Fliza, Filur, Flax, Fanny, Fille, Fix, Freya, Flinga, Fixxi, Flamma. :P
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#3 Tack, kullen var som sagt inte planerad men jag är endå jätte glad över bebbsen (men vem blir inte glad över kaninungar?
), speciellt glad blev jag över att en blev rexpälsad. Det var en positiv överraskning! :D
Vilka söta namn! Speciellt Filur och Flamma! :)
#4 Ja ungar är ju alltid välkomna
Skönt att allt gick bra och att de är friska. Har tre kullar som kommer om ca 3 veckor om allt går som det ska (Hoppas att de tog sig på alla 3 damerna med)
Blev lite småkär i den japantecknade på sista bilden
Är väldigt svag för japan.
Jag gillar Flinga och Flamma bäst. Men hoppas du fick lite hjälp av de =) Alltid svårt att bestäma vilka namn man vill ha.
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#5 Ja, var med när tösan födde. Hon är verkligen trygg med människor och direkt när hon var klar kom hon och ville sitta i mattes knä. Översocial tjej? Nej inta alls… ;)
Håller tummarna för att dina tre tjejer är dräktiga och allt går bra med dem! :)
Jag är också förtjust i den japanen, det är den som har en vit strimma i pannan. <3 Men jag gillar alla! Hoppas på att den rexpälsade är en hona. Men jag brukar inte ha sådan tur… I en kull nu skulle jag spara en viltgrå dalmatiner hona, men båda blev hanar och i en annan skulle jag spara en vit rödögd hona men båda blev hanar där med… Sådan tur har jag…! :P
#6 Oj men jösses, det låter helt underbart. Vilken tillit. Mimmi är min stjärna, supersocial och vet precis vilka konster eller tricks hon ska göra för att fånga uppmärksamheten. En riktigt underbar tjej och super duktig mamma. Hon låter mig pyssla med ungarna utan problem och blir alltid så glad när man kommer. 
Skulle också vilja vara med när de föder,måste vara en otrolig upplevelse.
Ska du behålla någon själv? Rexen kanske ?
#7 Jo, det var det! Är tredje gången nu jag är med som någon föder. Två gånger med samma hona och en gång med ena. När den andra honan födde fick jag dessutom jätte bra bilder, vilket verkligen är kul! Det är verkligen en härlig känsla att de litar på en så mycket att man får vara med!
Önska och jag är verkligen kompisar och jag älskar henne oerhört mycket på alla sätt och vis. Visst hon kanske inte är den finaste i rastypigheten men jag älskar hennes sätt. Min pussglada lilla tanta. <3 Din Mimmi låter som hon är mycket lik min Önska!
Hade inte tänkt behålla någon eftersom kullen inte var planerad men nu blir det nog så att rexen stannar. Är helt kär i lillen! 
#8 Ååå vad avis jag blir. Mina har alltid fött på sena kvällar/nätter så jag har alltid hittat ungarna på morgonen :/ Ska sitta uppe hela natten när det är dags för Mimmi, hon skulle säkert inte ha nått emot sällskapet iallafall.
Hehe ja förstår att du behåller den =) Tänkte jag skulle behålla en efter Mimmi, hon ska förmodligen få pensioneras efter denna kullen eller höstkullen, hon är 4 år nu i sommar och har fått 1-2 kullar per år.
Du får uppdatera med bilder sen om du lyckas lägga upp ;)
#9 Haha, ja du får göra det! Så får du se till att knäppa kort då när Mimmi får sötisarna! :)
Imorgon ska jag nog knäppa nya kort på sötkorvarna och försöka lägga upp dem här, annars finns de att se på hemsidan. Men jag förstår inte varför det inte går, det har ju gått för mig att ladda upp bilder förrut. :/
Nu finns det nya bilder på hemsidan samt lite fakta om sötnosarna! Kommentera gärna här! Går att anmäla intresse för ungarna eller någon speciell av dem!
Jag är dock lite fundersam… De två viltgrå visade sig vara svarta men de hade rosa magar när de föddes… Jag tänkte när de föddes att de inte hade lika rosa magar som mina andra viltgrå har haft utan de var lite "mattare" men magarna var fortfarande rosa… :/
Verkligen ingen som tycker något om bebisarna? ;)
Måste säga att jag är småförälskad i Fire och Felicia! :D
#13 Haha ja! De är helt underbaaara!
Ja, asfina! :)
Så synd att jag inte kunde få hit lilla Dynamit :( Följde din sida (följer den än) och såg hur vacker han vart som stor på dom nya bilderna :') (det var då alltså jag som var intresserad utav honom men hittade ingen transport)
#15 Ja, det var synd men det är bara att höra av dig igen om du skulle vara intresserad av en liten bebbe i framtiden! :)
Får göra det! :)