Dräktig?
Skedde en tjuvparning den 18 Maj,alltså 3 veckor ungefär.
Släppte honan med en hane(hade såklart koll så dom inte kunde para sig) Och honan la sig frivilligt och lät jättemkt,hon var alltså jättebrunstig! Och försökte inte bita eller göra illa hanen.
Det är nu 3 v och hon har redan börjad bädda,är hon skendräktig??
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har hon bäddat med hår? :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
hon har bäddat lite.
Jag vet,jag är uppfödare,jag vet hur en PARNING går till men om man håller i honan så hanen inte kan komma upp på ryggen händer ju inget.JAg lät dom bara lukta på varandra och se hur dom reagerade.
#3 Då måste du ju sett om hanen parade henne eller inte?
Om hanen bara luktade på henne gjorde han inte något, så det finns ju ingen som helst stor chans att det blir bebbar. Så gissar på att hon är skendräktig?, OM han inte gjorde något.
Håller med#4
du måste väll ha sett om de parades?
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag tror inte ni fattar riktigt :P
Honan tjuvparade sig med en hermelinhane,under en natt jag var inte där såg inget,vet inte om dom parade sig eller hur mkt.Jag hittade dom bara tsm.
Men jag provade stoppa in en hane i hennes hage(jag höll i honan så han bara luktade på henne= för att se hur hon reagerade på den.Och hon verkade villig drf antar jag att det inte tog sig tjuvparningen.
#6 Det hade varit lättare om du hade sagt detta från första början, då man kan missförstå det du skrivit i första inlägget.
Det bara är att vänta och se, finns inget mer du kan göra åt det nu.
haha men om jag låtit dom lukta på varandra,hade jag ju vetat dom dom parat sig? :S trodde man förstod det
#8 Jo, men innan. "Släppte honan med en hane".
Du hade ändå kunnat formulera det lite bättre i första inlägget.
#10 Jag tror inte du läste hela texten nu… hon la henne vid hanen för att se om hon brunstade än (=inte dräktig)
precis som Sanna säger skulle jag bara kolla om hon var brunstig.
Blev bara massa missförstånd,förlåt att jag förklarade dåligt men jag får bara vänta och se :)