Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1079 ggr
teddybaby
0

Förkyld (panik)

Hej! Jag har lite panik här. Min kanin Kakan har blivit förkyld. Han nös nyss som en tok, och jag anar att det är lite blött under näsan.

Att gå till veterinären är något som jag tidigare har gjort kontinuerligt, men just nu har jag en väldigt stressig jobbsituation och massor av röda dagar överallt känns det som!

Kan jag göra något själv NU? Jag läste i någon tråd om Bisolvon, men att de tagit dosen utefter veterinärens råd, finns det ingen specifik dos som är den vanliga för en dvärgkanin?

teddybaby
0

Jag ska väl tillägga att han annars är pigg och helt som vanligt!

Fridaaaa
0

Han är inte allergisk? För min ena kanin började nysa och var lite snorig, tog in henne nåra dagar och då försvann det men så fort hon kommer ut blir det så igen. Bara en tanke…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Baby-Blue
0

#1 min kanin var också helt normal och pigg när han var förkyld och fick nysattacker ibland så jag tror inte att den är allergisk. Men jag är tyvärr inte så bra på det där. Det var min mamma som fixade med medicinen så jag kan tyvärr inte svara på din fråga där :/

Fridaaaa
0

#3 Kan vara då min kanin med var pigg och så men just nös och var lite snorig, men det försvinner varje gång hon kommer in.

Baby-Blue
0

#4 aa det kan ju vara det. som jag sa är jag inte så bra på det där.

teddybaby
0

Tack för svaren! Jag tror inte att han är allergisk, det beror säkerligen på förkylning. Nu har jag inte hört några nysningar, men det är ju så svårt att veta hur han mår när han inte kan tala om det själv. :/

Fridaaaa
0

#6 Ring och rådfråga veterinär, hade jag gjort.