Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1353 ggr
[muff]
0

Bli av med flugor?

Vi har 2burar som är ganska svåra att flytta (=tungt) som det bor 2 / 1 i dom då. Dom bajsar osv i nedredelen av buren då det är en 2våningsbur, men flugorna dras dit, speciellt till ena.
Och vi har dom bredvid våran altan, vilket resulterar att det sitter MYCKET flugor på räcket…

HUr ska man få bort dom?
KAn tillägga att även om vi "Mockar" bort skiten så kommer dom endå :/

zezagena
0

Torv som strö gillar inte flugor, prova byt till det {#emotions_dlg.laughing}

Nicklasangora
0

#1 jag har samma problem här hemma! :/ Men grejen är den att jag har ju angoror så torv och strö funkar ej! bara halm som går typ! Har du tips? till mig med? xD

zezagena
0

Fastnar i pälsen..?

Prova bra kvalitets stall-torv o lägg lager med halm ovanpå {#emotions_dlg.smile}

Elina.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Strö stalosan f i bottnen på burarna

Emelie
0

Sätt upp flugfångare (såna där som flugrna fastnar på) så blir du av med en del iallafall. Att mocka skit och framförallt kisshörna (flugorna trivs i kisset) är effektivt hemma hos mig iallafall!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Wera]
0

Jag har aldrig flugproblem hos mig!
Jag har hört att torv funkar bra åt teddysar också, så det borde gå bra med angoror?

Vi har en maskin som lockar åt sig myggor, tusentals myggor varje dag typ så dom dör… den har vi hos kaninerna på sommaren, kanske finns något liknande men åt flugor? Eller den kanske fungerar åt flugor också? Det vet jag inte…

[Dezederia]
0

En maskin som lockar till sig myggor? Var kan man köpa en sådan? =)

[Angel88]
0

#7 det är en sådan där "mygglampa/ inseckts lampa" förmodar jag. Lyser med ett blått ljus och surrar lite, kommer en insekt på så får den en stör och brinner upp/ exploderar…. hehe låter poff zhch typ…. Borde finnas på grangården, jula m.m.

[Dezederia]
0

Aha en sådan. Men då borde den ju ta flugor med? eller? :)

Nicklasangora
0

#6 vi har en myggmaskin vi med! Men den tar ej flugor…. :/ Men myggen och knotten tar den ju xD Har inte fått ett myggbett på typ 2 år! :D

rabzzit
0

#10 Åhå, vart köpte du den? Jag invarderas av mygg när jag går till mina kaniner som typ står vid skogskanten

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Nicklasangora
1

#11 jag köpte den på våran järnaffär i svenljunga! Men dom brukar gå och köpa lite överallt! Har sätt dom på ica maxi i borås!

Jag skickar en länk till den vi har!
http://myggfri.nu/Produkter/Visaprodukter/tabid/60/CategoryID/3/List/0/Level/a/ProductID/95/Default.aspx?SortField=ProductName+DESC%2cUnitCost

[Wera]
0

#8 Nejnej! Inte en sådan mesig sak haha. Vi har en maskin som går på gas, en sådan här ungefär. Kostar 5000-6000 som ny.

Dom tar hästflugor, inte vanliga flugor dock.

[Dezederia]
0

Oj! Värsta monstret ju XD

[Wera]
0

#10 Skönt! Vi har mygg här även om vi har myggmaskinen på men det beror nog på att vi har så sjuuukt mkt mygg annars eftersom vi bor i skogen och vid en bäck dessutom..

Nicklasangora
0

#15 haha samma här! Men efter maskinen kom kan man ju vara ute oå kvällarna! :D Och risken för kanin pesten minskar ju!

rabzzit
0

#13 En sån har jag med. Men i fel ända av tomten tyvärr. Men mygg blir det där endå

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.