Hönsnät?
Jag har hönsnät på min bur och det är vell inte så ovanligt att man har ?
Men för ca 1 månad sen hade min hane lyckats tryckt i nätet ( på min honas bur ) så att det hade blivit ett hål och han hade kommit in. Så idag hittade jag 5 små korvar när jag skulle mocka. jag blev minstsagt chockad.
Färgerna på dom små är jag jätte osäker på, så kommer lägga upp bilder när dom blivit äldre så ni kan hjälpa mej.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Hönsnät är inte ovanligt, men som du upptäckt inte särskilt säkert.
Därför är fyrkantsnät (kallas även putsnät eller minknät) att föredra.
Gällande färgerna så kan det ev gå att gissa lite om du skriver vilka färger föräldrarna har och vilka färger deras föräldrar har.
Dvs mamma, mormor, morfar, pappa, farmor och farfar. 
I mina ögan ser några ungar brokade ut
What doesn't kill you makes you stronger.
Ser iaf. ut att vara svart i enfärgat och brokat. :)
#1 Märkt det. Har ingen stamm eller något på pappan, men han är madagaskar brokad och mamman är vit b.ö och hon har havanna, svart , blå och zobelbrun ziames i släckten.
#2 Ja, det tror jag också, men tror isåfall att det är wienertecknat för dom har bara några små prickar på ryggen och runt ögonen och svarta öron. Men en har bara svarta öron och ringar runt ögonen.
#3 Inte säker på svart. Dom är bruna/ljusa i öronen och på svansen.
Elin.
#3: Om du kollar i öronen så ser du att de inte är svarta. 
#5 Ja jag reagerade på det faktiskt… men :)
#4 Ja iomed att mamman är vit bö så måste ju dom vara wiener precis som du skriver, men de kan fortfarande vara brokade ^^ Om dom är bruna/ljusa i öronen kanske det kan vara otter eller white (om de är ljusa/bruna runt nos och ögon också samt på magen, men det ser man nog när de blivit äldre).
Precis som #1 säger, är det vanlig men inte särskilt säkert.
Jag hade hönsnät innan, men en iller ber isönder nätet och, ja, ni kanske förstår vad som hände… :(
Efter det kommer jag ALDRIG ha hönsnät igen, jag har fyrkantigt mink nät och det fungerar jätte bra tycker jag!
Ska försöka få bättre bilder på dom, men vet inget datum när dom är födda, men tror att dom är en vecka nu
Elin.