Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1247 ggr
Lovisa_123
0

Trähus i slöjden

Hej, jag håller på med ett kaninhus i träslöjden och jag undrade om jag ska olja det med något eller om jag bara ska låta det vara "torrt" För finns det någon typ olja som man måste använda på kaninhus????

Nicklasangora
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fråga din lärare xD När jag gick i 4an? Så sa han vilka oljor och färger som kaninerna inte kunde dö av om dom skulle gnaga lite!

[Fruktiz]
0

När jag byggde ett kaninhus hemma struntade jag i att lacka/olja huset. För varför ska man göra det liksom? Jag vill inte riskera att mina kaniner mår dåligt om dem råkar tugga på huset. Glad Men om man inte lackar/oljar in huset tror jag inte att det är så regntåligt.

Chieko
0

Jag oljade in mitt i linolja (har jag för mig att det var) eftersom det skulle stå utomhus. Ska du ha det inne är det bättre att inte olja in alls :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Lovisa_123
0

okej tack, jag oljar det inte då, för jag ska ha det inomhus! :)

Fridaaaa
0

Hade inte lackerat det alls, har jag aldrig gjort med mina som jag har haft inne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lovisa_123
0

Bra jag oljade det inte!! jag glorde så att man kan öppna taket också, var det smart elr?

Fridaaaa
0

#6 Ja det kan du väl ha, fast lättare att bara lyfta hela huset tycker jag men ja ingen dum idé :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lovisa_123
0

Men asså jag har ju en innebur som huset står i, då är det lite svårt att lyfta upp hela huset om man vill få ut kaninen, jag satte fast taket med gångjärn på ena sidan!

[h-malm]
0

Varför inte måla?;) Jag har ett hus som är rosa, två vita och en bolåda som är oljad med parafinolja. Och Snälla inget tjat om att kaniner inte tål färg! Jag har målat bur, spillplankor och hus i alla tider och det är ingen kanin som dött av det. Sen spelar det ju roll om man har en knin som äter upp hela buren eller om den bara smakar på ett hörn en gång i livet. Ha grenar i era burar så löser det sig :)

Bamse 08
0

#8 har du kanske någon bild på huset du har gjort?{#emotions_dlg.smile}

What doesn't kill you makes you stronger.

Lovisa_123
0

#10 nej, men jag kan väl ta någon gång… jag har ingen egen kamera!! Men asså det är av trä och så en öppning på framsidan som är ungefär 13x13 cm och så är det lite tjockare trä på taket och så kommer jag sätta dit en namnskylt av trä över öppningen.