Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1216 ggr
Moa_L
0

garage

Jag kanske ska få en kanin nu så hade tänkt lite med bur och så.

Jag vill inte ha min i garaget där bilen är på vintern.Men det är en vägg i mellan garaget och ett förråd skulle man kunna ha kaninerna där inne?Det finns inga fönster jo ett litet pytte fönster är det högt upp.Men sen där uppe vid taket ungefär så är det kanske en decimeter där det inte är något så in mot garaget men det är inte mycket men mamma sa att det inte är några avgaser där men tror ni man skulle kunna ha dom där? Glad

Bamse 08
0

Har ni bilen i garaget?

What doesn't kill you makes you stronger.

Moa_L
0

ja fast bara på vintern och förrådet har bara ja lite mellan jag kan gå ut och ta kort om ni vill?Men nu är det väldigt stökigt eftersom vi har det som förråd.

Bamse 08
0

#2 om du vill:)

Moa_L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så nu märkte jag att det inte va en decimeter snarare 1 meter men här kommer lite bilder dom första är på förrådet och sen är det hålet där som går direkt till garaget och det lilla fönstret

Moa_L
0

ja får väl ta en bild i taget men på den förravar det hålet som leder till garaget nu kommer inuti väldigt stökigt men men

Moa_L
0

en till

Bamse 08
0

Tycker du själv att det blir myckeer avgaser om du står där inne?

Moa_L
0

sen det lilla fönstret

Moa_L
0

nej man känner liksom inget det är som inne fast lite svalare

Inspiration
0

Det jag tänker på mest är om det kommer vara mörkt mycket där inne? Eftersom fönstret är så litet. På vintern tex kan det ju bli mörkt hela dagarna. Det kan ju lösas med en lampa. Men vet inte om jag skulle vilja ha min kanin instängd så, skulle kännas ganska isolerat. Men det är kanske för att jag har innekanin :P

Moa_L
0

jag tänkte att man kunde ha som en diskbänk eller något fast som ett litet hus eller nått under jag kan måla hur jag har tänkt

så här unge fär rätt stort som en diskbän som man kan ha saker och sånt på och sen kan dom krypa in där så att man har sågspån eller vad det heter på hela golvet och sen den som en liten bo del eller vad man kan kalla det sen kan man öppna den och städa och så

Moa_L
0

ja kanske det men den får ju vara ute och springa varje men om man tänker efter så är det väl mer instängt i en utebur eller?man kanske kan göra som ett liten fönster vid golvet så dom kan sitta och titta ut.

Moa_L
0

hur mycket kan det kosta att sätta in ett litet fönster jag får väl betala det själv i såfall men vad som helst det är ju ett liv.

Inspiration
0

#12 I en utebur så hör och ser de ändå allt runt om dem. Det händer ju mycket utomhus. Inne i ett sånt rum vet jag inte, men om man kan fixa fler fönster så tror jag inte det är några problem om man umgås mycket med kaninen och den får komma ut :)

Men du kanske menar att du ska göra om hela rummet till en "bur"? Då är det ju kul med fönster där nere ja :)

Moa_L
0

ja det var det jag menade annars skulel jag haft en utebur men jag har hört att många har blivit av med sina kaniner och i stan så har det varit nån gubbe som var full och gick förbi ett hus  där dom hade kanin i utebur han tog med den hem och matade sin orm helt sjukt och för kanske 2 år sen så såg vi jätte stora fotspår i snön det var nån som hade gått upp på verandan och runt hela huset i rabbaten och tittat in i fönstrena så jag tyckte att det kändes säkrast med att ha i ett förråd och ha hela som en stor bur så man kan låsa pÅ kvällarna och när man inte är hemma skulle gärna ha inne men pappa är allergisk.

Inspiration
0

#15 Det är bra tänkt! Förstod bara inte att du menade så :)

Moa_L
0

okej men vad söt din kanin var :)

Inspiration
0

Tackar :D Han är en sån söt liten luddboll :)

Moa_L
0

jaa var har du köpt honom?GladTänkte på om det var någon speciell uppfödning?

Inspiration
0

Honom har jag köpt av en privatperson via blocket. Han skulle bli ormmat men hon tog hand om honom då. Så när han var 6 månader så kunde hon inte ha honom längre då de hade för många djur. Då tog jag över honom. Så jag har verkligen ingen aning om var han kommer ifrån eller vad han har för raser i sig :P

Han är ju en dvärgkanin, så det kan vara att han är en korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad :)

Moa_L
0

okejGladstackarn tur att du och hon tog hand om honom

Inspiration
0

Ja verkligen, nu bor han lös i våran lägenhet, så han kan inte ha det mycket bättre :) Eller jo, han ska få en tjejkompis om två veckor också. Så hoppas han gillar henne haha.

Moa_L
0

haha ja det får vi hoppas  :)

Moa_L
0

och sen med hade jag tänkt ha 2 st så då är dom ju aldrig ensamma  :)

Inspiration
0

Det blir nog jättebra :)

Moa_L
0

mm.. det tror jag med men fönster verkar så dyrt det billigaset jag har sätt kostar 900kr och dom är rätt små

Inspiration
0

Bara man har lampa borde det nog funka tror jag.

Moa_L
0

okejGladmen det kanske blir roligare för dom att titta ut lite men tror du det finns något lite billigare fönster

imsuchadiva
0

Jag skulle inte ha min kanin där inne eftersom att avgaserna från bilen kommer in i samma rum som kaninen bor i.

Moa_L
0

men det gör dom faktiskt inte

Moa_L
0

det är inga avgaser där inne för att bilen är inte där mer än på vintern och avgaserna kommer inte in till förrådet

Bamse 08
0

Moa jag tror att din kanin kommer att må super där om du tar ut den och så och kelar mm.

Moa_L
0

ok tack så mkt det tror jag med

Fridaaaa
0

Jag hade haft kaninen ute året runt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moa_L
0

ja men det finns liksom inte mkt värme där inne det är som en bur ute men det finns flera uppfödare som blivit av med sina kaniner då.Någon har kommit och tagit dom så jag vill bara vara säker.

Fridaaaa
0

#35 Jag har haft mina kaniner ute i 20 år (alltså sedan jag föddes) och aldrig blivit av med mina kaniner.
Jag hade inte haft kanin i garaget i alla fall…

Moa_L
0

Som jag har skrivit så är det inte i garaget och du kanske inte bor på ett sådant ställe där fulla gubbar tar kaniner och matar sina ormar med…

Fridaaaa
0

#37 Såna områden tror inte jag det finns många av:P

Men det rummet är i garaget väl?

Moa_L
0

Men tror jag kör på utebur iallafall om jag ska få en kaninjag får väl ha den på ett bra ställe.Jag orkar inte hålla på och triksa med förrådet.