(K) Kaninunge sökes
Söker just nu en ny kaninunge. Varken ras eller kön spelar roll eftersom kaninen kommer få en egen bur som står intill min andra kanins bur. Kommer bara användas som kel och kanske till lite hoppning, men isåfall bara här hemma för skojjs skull.
Buren är stor och rymlig och ungen kommer dom dagarna då vädret tillåter ha tillgång till en stor Hage där den kan springa omkring.
Ska helst finnas i strömstad eller uddevalla områderna (i västra götaland) men Borås går också bra eftersom jag är där ca var tredje helg.
Om det går att ordna transport, har jag en viltblå liten hane som är leveransklar andra veckan i juni :)
#1 Vart finns den? (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har 2 små bebisar kvar, kolla mer på hemsidan, www.sweetteddy.tk :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#2 Södra Uppsala :)
#3 Urgulliga kaniner, men tyvärr är dom nog lite för långt bort.
#4 Tyvärr kan jag nog inte ordna transport därifrån. (:
Har flera kaninungar till salu, dvärgvädurar i både rex och vanliga. Dock finns jag i Stockholm, men frakt kanske kan ordnas?
Har bilder och information på hemsidan. www.fornuddens.webb.se
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#6 Tyvärr låg dom lite i för högt pris för mig som bara ska ha till kel (:
#7 Är nog för långt bort tyvärr.
Hej!
Jag har lejonhuvad kanin & Liten rex som kan levereras till Alingsås.
Hej!
Jag har just nu tre stycken fina kullar i olika raser, en med teddylöwen, en med dvärgvädurar m. rexanlag och en med teddylöwen/dvärgvädur (tjuvparningskull).
Jag hanterar mina ungar dagligen så att de ska bli så tama som möjligt innan de flyttar hemifrån.
För mer info, se hemsidan!
Finns i Borås.
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com
Jag väntar en kull med renrasig vit blåögd dvärgvädur, om de föds som beräknat så blir de leveransklara i juli. Kan berätta mer om det låter intressant eller så kan du besöka min hemsida silverlyckans.tk
Jag bor i Kungsbacka, har släkt och kompisar i Borås. Så transport borde inte vara några problem :)
Jag har flera kullar på tillväxt, varav några lev.klara.
Hermeliner, men inte rastypiska, utan slankare och lite större.
På denna bild är t ex den nästan vita ungen till salu. Det är en hane som är tam och go.
Kan ta mina kaninungar till Trollhättan.
Jag har 3 stycken kullar just nu. Alla är renrasiga Lejonhuvade kaniner.
I den äldsta är det en hona kvar (resten har flyttat och en stannar hos mig), hon är född den 18 mars detta året. Hon är svart wienertecknad, mycket vitt i sig, och melerade ögon. Hon har ett underbart temperament, kelsjuk och pussglad. En riktig gostös! Skulle passa extremt bra till hoppning då hon är väldigt duktig på att hoppa (fritt) ute på gräset, springer gärna mycket och tar höga hopp!
E. Solställets Energy, Blå, Stamtavla
U. Prästkragens Brummelisa ( Cookie ), Havanna Wienertecknad, Härstamningsbevis
---
I den näst äldsta kullen är det en hane kvar, han är blå wienertecknad, bara en liten vit fläck på nosen. Han är född den 13 april detta året. Han är extremt fluffig, och underbar till sättet. Han är grymt snäll mot sina syskon, och gör inget bus. Men han vill gärna kela och pussa!
U. Prästkragens Sniff ( Trollet ), Blå Wienertecknad, Härstamningsbevis
---
I den minsta kullen är det 3 st svarta (det är 4 i kullen men den japantecknade stannar). Jag vet ännu inte om någon av dom svarta blir wienertecknade då de bara är 5 dagar gamla idag. De är födda den 17 maj detta året. Könen vet jag inte heller, men det får man ju reda på snart!
U. Adorabelles Elizabeth Taylor ( Geisha ), G/S Japant Wienert, Härstamningsbevis
---
Jag hanterar ungarna dagligen, så att de ska bli underbara i temperamentet när dom väl flyttar.
Kaninungarna får härstamningsbevis, och kostar 350kr, priset ändras inte om du vill ha härstamningsbevis.
Jag finns i Ljung/Herrljunga, men kan alltid åka till Borås och lämna ungen om du skulle vara intresserad.
För bilder och information; www.ljungs.weebly.com
0761 85 59 53
Har kaniner som passar utmärkt till kel/sällskap. Snälla, sociala, nyfikna, lätthanterliga är några egenskaper hos denna underabara ras: Holländsk Kanin.
De har oftast ett jämt temperament och de är lätt att få de tama.
Har just nu svart-vita och blå-vita ungar.
Finns i Skara men transport skulle nog gå och fixas om du inte vill åka så långt.
Vid intresse så skcika ett PM eller ett mail: kastanjegardenskaniner@hotmail.com
Kastanjegårdens Kaniner
#8 Okej.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Har två underbara dvärgvädurar kvar till salu, leveransklara i början av juni. En vitrödögd grabb "Jumper" och en svart hona "Drömma". Båda är riktiga kelisar som är super sociala. Drömma är lite piggare än sin bror och hon är mycket nyfiken. Jumper är mer för att sitta i knäet och gosa.
Med stamtavla kostar Jumper 550 kr och med härstamingbevis 400 kr. Drömma kostar med stamtavla 450 kr och med härstamingsbevis 350 kr. De säljs med stamtavla (eller härstamingsbevis), skötselråd, bilder samt övergångsfoder.
Min hemsida (dock lite ouppdaterad då jag vart borta): http://vassarnskaniner.weebly.com/
Hör av dig på min mail om du undrar över något eller vill ha mer info. :) trotternumber1@hotmail.se
Finns ca tre mil utanför Uppsala men om transport finns klar kan de stanna här lite längre. :)
Drömma på bilden.
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Jumper på denna. (Kan skicka fler bilder samt info om dem.)
#16 UR SÖT! * kär *
Elin.
#18 Du är inte intresserad då? ;)
Jo, jätte. Men kan tyvärr inte. Har småttingar här hemma som ska flytta
Elin.
Hej jag har en kaninunge kvar, han är född i november och är lejohuvad-dvärgvädur, söt och nyfiken, inne kanin som är van att gå ut i sele.. Van vid andra kaniner, marsvin och katter. För mer information och bilder kan du maila mig zanna.pettersson@hotmail.com
Har en fin hane, född i november. lejonhuvad-dvärgvädur. Söt och nyfiken innekanin som är van att gå ute i sele. van vid andra kaniner, marsvin och katter :) Finns i stenungsund ca 5mil norr om göteborg. för mer information och bilder kan du maila mig zanna.pettersson@hotmail.com
Hej! Här kommer det två kullar om ca en månad, dvv madagaskar med stamtavla och en hoppkul med 25% hermelin/75% lejonhuvad kanin.
VI finns i Borås! :)
Kram /Tess
Finns i södermanland.
Hermelin/dvärgvädur. Blåögda.
Här är en av de fyra bebisarna.
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
#24 eller ja, två om man räknar den lilla brokade i kanten ;)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
# 10 Åh, blev väldigt förtjust i "elvis". När blir den kullen leveransklara? :D
Hej!
Vi har just nu 3 kullar här hemma! Finns dvärgvädur rex, normalpälsade samt teddyvädur! :)
Mer information samt bilder finner du på hemsidan: http://ostergardets.weebly.com/kaninungar-till-salu.html
Finns på Tjörn :)
Kaninbebisarna är lev.klara 7-9 Juli beroende på kull.
#26 Ja han är jätte fin! De är leveransklara i mitten av juni
Mvh Linnéa
Ska få en kull med vädurskorsningar!
http://dvargkaniner.ifokus.se/discussions/4dbd807988f4725bd30001c6-intressekoll-bellatimo
Har nu fått hem en söt liten tysk lejonkanin! (: Så söker inte längre :)
lägg upp en bild
Elin.
#30 Åh har du importerat en? Bild är ett måste :D
#33 Så fin han är!
Mvh Linnéa
GUD! Vart ttade d honom? Kääär
Elin.
Awwwe!
Vilken söt kanin!