Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 723 ggr
[Luppa]
0

Kaninköpare i norrbotten?

Vart tusan håller de till, och FINNS de över huvud taget? Cool

Jag har en massa intressenter, men ingen närmare än dalarna…
Gud så skönt det vore om folk kunde komma hit och hämta, i stället för detta eviga transportfixande…
Ni andra i norrbotten, om ni finns, hur går det för er?

Lina R
0

Jag finns =). Det går bra, jag har sålt 1 och fått 1 tingad. Har en potentiell kaninhyra på g och har en som förhoppningsvis snart blir tingad till Västerbotten.

Jag och Anna ska fara till Alingsås och kan släppa av längs rälsen om du har nåt som ska fraktas =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Luppa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Tack för det *kram*
Men vi ska som sagt själva ner i juni/juli, och till Alingsås kan jag fixa transport i och med det.
Jag har ju sålt 4-5 stycken till Norrbotten i år, men de allra flesta som hör av sig är söderifrån.

[Djurlinnea]
0

Det är ju större intresse söderut men det finns ju några få i Norrbotten :) Köper helst själv från Norrbotten :)

[Wera]
1

Jag bor i Gävleborg så det är i mellersta Sverige men mer upp mot norr, men jaa alltid transportfix! Bara två st kainköpare har själva åkt upp/ner hit och köpt kaniner av oss.

Men annars har vi sålt till Luleå, Borlänge (Dalarna), Göteborg, Sundsvall, Mora (Dalarna) Östersund, och Stockholm.

Jag själv har heller bara varit hem till två st uppfödare (En i Dalarna & en i Sthlm) samt en privatperson (i Sthlm) & en gång åkte jag till stan (Borlänge) där en privatperson hade kanin. Annars är det ofta olika transportlösningar som jag använder mig av… om jag inte har vägarna förbi.

[Luppa]
0

#4 Haha, jag kanske inte ska klaga då ;)
Går ju att ta med ett gäng när man ändå åker.

Linnet
0

Jo nog finns det köpare, har sålt 4 ungar och har 11 till som är tingade. Dom flesta av mina intressenter är från Norrbotten, ibland kan det vara nån från Västerbotten också. Alla mina köpare får hämta kaninungarna här.

[Luppa]
0

#6 Hur tusan beter du dig, människa? Cool
Iofs så bor väl jag extremt illa till, inte många som har vägarna förbi Pajala.

Linnet
0

#7 Nej du bor kanske lite avsides förstås, dom flesta av mina köpare är ju från Luleå, Piteå, Boden, Kalix, men en och annan kommer från Gällivare och Kiruna för att köpa kanin, för där finns det knappt alls några uppfödare och inga djuraffärer heller som säljer.

Vi har väl sålt ett 50-tal ungar dom senaste somrarna, har nu 15 otingade kaninungar och ska väl ha ett par kullar till i sommar, ska minska ner och bara ha 4-5 honor till nästa år. Största efterfrågan är ju nu i maj och juni, sen är det lite trögt i juli, men det kommer ett litet uppsving i slutet på juli och början av augusti. Men sen är det helt dött på kaninfronten under hösten och vintern, tar inga kullar då, dom första brukar födas i mars-april och jag tar inga kullar som föds senare än i mitten av juli.

[Luppa]
0

#8 Ja, jag märkte att det var stendött under vintern, hehe.
Flyttade ju hit i somras, så jag har inte riktigt fått upp det där ryktet som behövs ännu. Hoppas att det blir lite lättare kommande år.

Men du menar alltså att folk åker ända från Kiruna och Gällivare för att köpa kanin av dig? Mina köpare som bott 10-20 mil bort har velat ha transport.

Linnet
0

#9 Ja vi har ju hållit på ett tag, så det är väl många som känner till oss och tipsar andra osv. Så det blir nog lättare ju längre du håller på.

Jodå, det kommer från Kiruna och Gällivare, händer väl inte jätteofta men några gånger varje sommar i alla fall. Men då passar dom väl på att shoppa lite också, när dom är här i "storstan"=)

Lina R
0

#10 vem är du irl?

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Luppa]
0

#11 Notvikens va?

Linnet
0
[Wera]
0

#9 Men vad "snålt"/"lat" av köparna att inte själva vilja/kunna åka och hämta kaninen, för 10-20 mil är inte så super långt tycker jag. Jag brukar åka till Gävle regelbundet och det är ca 20 mil :)

[Luppa]
0

#9 Tycker det jag med… 20 mil enkel väg är det absolut minsta jag får åka för att hämta kaniner.