Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1669 ggr
[mla0826]
0

Aktivering för kaniner

Hur aktiverar ni era kaniner?Tar gärna emot tips? på leksaker som man kan göra själv.

Fridaaaa
0
  • Kaninhoppning
  • Gå i sele
  • Klickerträna konster
  • Tunnlar
  • Bollar
  • Leta godis

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bamse 08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis gjort en "aktiveringslina" här är en bild,

What doesn't kill you makes you stronger.

Inspiration
0

Man kan (som ses på bilden ovan) använda toarullar och tex fylla dem med hö eller pellets/godis och sen vika in hörnen så kaninen får jobba lite för att få ut det goda.

Katronger kan vara kul att sätta ut om kaninen är ute ur buren, så de kan hoppa på och in. Eller papperspåsar eller liknande.

Annars är det som sagt vad folk redan sagt, hoppning, ut i sele, träning av trixs osv :)

eamy
0

min kaniner går löst i lägenheten så dom hittar sina egna saker att pyssla med :P

men saker jag brukar ge dom, aktiverings boll (inte så ofta,för att det ska vara roligare) tunnlar, en pall som dom hoppar upp och ner ifrån och ligger under, pringelsburkar som dom kastar runt med,kanin hinder som sitter fast, sen några leksaker från djuraffären :)

Jag låser in dom på kvällen, då brukar jag gömma deras grönsaker lite överallt tex som på #2 s bild och lägga grönsaker där i :D

bara att fantisera :D

JUSTE jag håller på med trickträning också, som dom verkligen ÄLSKAR ! :D

Emelie
0

Kika in på www.gnagarboden.se! :) Hon har massa roliga aktiveringssaker för kanin.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Bamse 08
0

#5 fast det kan man ju inte göra själv som ts frågade efterFlört

Men tips? på leksaker är ju alltid braGlad

Fridaaaa
0

#6 Hon frågade efter aktivering till kanin OCH vad man kan göra själv hemma ;)

Bamse 08
0

#7 ok jag tolkar texten som aktiveringar som man kan göra själv

TS har du hittat några saker du kanske skuulle kunna göra?

[mla0826]
0

Tack för alla tips? och svar. Ja jag har börjat att göra ett litet hus med tunnel på träslöjd.Jag har försökt att träna mina kaniner i hoppning men det gick inte så bra de var intresserade av allt förutom hopphinder.

[mla0826]
0

I zooaffär finns att köpa ihålliga bollar där man kan lägga godis och då ska kaninen få ut dem. Har ni testat det med era kaniner?Brukar dem leka i den?

Inspiration
0

#10 Japp, har en sån här hemma. När han väl fattade vad den var till för så använde han den jättemycket! Nu lägger jag bara ner den till honom ibland, för annars äter han upp allt godis i den :P Men han kommer när man skakar på den nu haha, så han gillar den mycket, särskilt när han är hungrig :)

[mla0826]
0

ok ska köpa en sån få se om mina kaniner gillar den

Bamse 08
0

Jag köpte en jätte dålig som han doppade i vattens skålen den var full med pellets så fick jag. Slänga den. Fast den var gjord av plast

Fridaaaa
0

#13 De flesta aktivitesbollar är gjorda av plast :P
Fördelen med vattenflaska: Dem kan inte blötlägga saker dem inte ska haha :D

Bamse 08
0

Det var tun plast och då menar jag tun

Fridaaaa
0

#15 Okej. Tunn plast kanske inte är det bästa.
Men finns som sagt många kaninleksaker :D

Bamse 08
0

#16 japp

[mla0826]
0

mer tips? på lek och sånt?vad är klickerträning?

Fridaaaa
0

#18 Man tränar sin kanin att göra trix. Man har en klicker (går att köpa i varenda djuraffär) och när kaninen gör rätt, klickar man med den med en gång och ger sedan kaninen beröm (godis eller klapp), kolla gärna in klickartraning.ifokus, där kan du lära dig mkt :)

[mla0826]
0

tackGlad