Frigående första dagarna
Om jag har tänkt försöka få min kanin frigående, hur ska jag ta hand om honom de första dagarna hemma? Han är drygt 8 veckor när jag får honom. Är det bäst att låta honom vara i buren de första dagarna (kommer ha en inomhusbur som är hans krypin, kanske även att han får vara där när jag är hemifrån en längre stund).
Tänker att det är lugnast för honom att få vara buren i början, så han känner sig trygg och inte på för stort område… ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
man kan ju ha en mindre yta i början, kan ju ha buren, med toalett och sedan en liten komposthage runt, så att han börjar med att lära sig att gå på toalett! :) Så har jag gjort med mina, och de har funkat bra! :)
Så blir de ändålite fritt men ändå inte för stort för dem innan de lärt sig bli rumsrena! :D
Lycka till med den lilla bäbisen! :)
Kram /Tess
Fast jag har ingen komposthage/liknande… men det är bäst att ha honom i buren de första dagarna, och se så han blir rumsren och trygg och sen låta honom springa lite i rummet, mer och mer?
#Ja sedan kan du begränsa med ett rum till att börja med! Fun´gerar det bra så kan man ju utöka med mer yta! :)
Kram /Tess