Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 559 ggr
T0vve
0

Utställningar vintertid?

Jag kommer att ha mina kaniner i ett isolerat rum bredvid stallet, ingen värme kommer det att vara tillgång till men plusgrader kommer förhoppningsvis att hållas ändå. Jag kom att tänka på utställningarna som är på vintrarna som arrangeras innomhus. Hur brukar det vara i utställningssalarna? Är temperaturen runt 20 grader eller hur brukar det vara?
För hur blir det då om mina kaniner är vana vid lite kyla och sedan tas in under en hel dag eller kanske ännu längre beroende på vilken utställning det är. 
Kan jag över huvudtaget åka på utställningar på vintern om det är en riktigt kall vinter?

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Lina R
0

Det brukar oftast vara lite svalare än vanlig rumstemperatur på utställningar, men visst är det ett problem. En endagsutställning brukar gå bra, men jag hade inte valt att ta en utekanin på en utställning i december förra året (då det var -30 i princip hela månaden).

Jag kommer att ha element i rummet där utställningskaninerna ska bo i vinter, för att hålla det på ca +10 grader.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

T0vve
0

#1 Jag kanske också får ta in element isåfall och försöka hålla temperaturen runt 10. De bor ju innomhus men utan värme.. vi får hoppas det inte blir så kall vinter ;)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se