Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 861 ggr
[_annaH]
0

Farligt :(?

Satte in Elvis toa låda igår eftersom han aldrig brukar använda den så tog jag ut den osv. Tappade bort repet som jag brukar sätta fast toan med för han drar bara runt den i buren annars :/ Hittade verkligen INGET i huset så tog en gummisnodd(till håret) o satte fast den. Den va inte stor o tjock utan mer smal osv. Men hade ju tyvärr metall sak på sig. Satte ju fast den väldigt hårt o den skulle bara va tillfällig lösning till idag.. Men när ja kom hem så hade han fått loss toan o gummisnodden va borta. Leta i heela buren som en galning. BORTA!. Så han måste ha ätit upp den eller något :(

Hur farligt kan det vara? Eftersom isf har han en metall sak i magen :/

Bamse 08
0

Låter det som han anstränger sig att andas?

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaaaa
0

Är han pigg, glad, äter som han ska osv så är det ingen fara:) Jag trodde ena gången att min ena kanin hade svalt med en gummisnodd, men hittade den efter ca en vecka när jag helrensade buren haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror risken är ganska liten att han svalt metallsaken då den både är hård och vass. Även om risken finns så tror jag me rpå att den hamnat i spånet/halmen och du inte lyckats hitta den därför.
När man verkligen letar efter något brukar man inte se den även fast den är mitt framför näsan på en. Låt någon annan kolla eller kolla igen efter en stund.

OM han faktiskt svalt den så skulle jag säga att det är veterinär som gäller på en gång, den är som sagt både vass och hård och hans mage skulle knappast klara av den och det finns dessutom stor risk att den kan skära upp honom invändigt beroende på hur kanterna är.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[_annaH]
0

Asså han är väldigt pigg, o är som han alltid är :) Men jag ska städa buren imorgon så får ja hoppas att ja hittar honom :) Han har bara spån för tillfället så halmet är slut. Snodden va grön så kanske skulle sätt den lite lättare :/ men blir han dålig imorgon så åker ja till vet. direkt! Tänker inte chansa på att han "kanske" blir bättre :/..

Ska upp o leta igen så får vi se om jag hittar den..
Sen har han aldrig ätit på något, tex kläder, möbler sladdar osv.(han är lös jämt på helgerna, men idag blev de inget eftersom hade öppet hus på skolan) Så han kanske inte åt upp den.