Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 752 ggr
Lovisa_123
0

Några råd?

Hej, jag ska snart köpa kanin, jag kan ganska mycket om kaniner… men har ni några tips/råd till mig? Och har ni några bra kaninnamn, jag vet ej hur kaninen kommer se ut än, men om ni har några idéer om dessa färger:

Grå.

Vit.

svart.

brun.

brun och vit.

svart och vit.

brun, svart och vit.

beige.

beige/svart. (lite blandat, typ svarta fläckar)

Jag kommer ej välja en kanin med röda ögon!!!!!

skriv gjärna några tips? på söta namn eller något bra tips? som jag måste tänka på!!!!

[Becca-]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hm, färgerna du rabblar upp heter inte riktigt så. Det finns t.ex många nyanser av dem färgerna du har skrivit, som viltgrå, isabella, viltbrun. Och så finns det ju olika teckningar som brokad, manteltecknad o.s.v.
Lite svårt att veta vad du menar.

Några tips? och råd är ju att inte köpa ifrån djuraffären. Inte köpa gnagarblandning, gnagarstänger, droppar eller andra onyttigheter, utan ren pellets på Granngården t.ex. Införskaffa ett grovt, väldoftande, grönt hö. Kaninens kost ska bestå av 80% hö. Pellets ska ges endast som tillskott.

Varierad mängd och olika sorter av grönsaker och örter, ska ges varje dag.
Så som: Basilika, bladspenat, ruccola, paprika, gurka (liten mängd), morot (liten mängd), persilja eller tomat. 
Frukt max en gång i veckan, samt andra godisar.  

Håll koll på bettet, och klipp klorna ofta. NAMNFÖRSLAG är ju lite tidigt i och med att du inte ens vet kön på den ännu. Vänta med namn tills du har valt din kanin hos uppfödaren, för vissa kaniner har ju redan ett namn.

Lycka till

[canit]
0

du kan gå in på kaninfarg.se där finns de flesta färgerna:)

Lovisa_123
0

okej, men jag har varit hos en uppfödare nu och valt en vit med svarta täta fläckar, supersöt!! jag vet ej kön ännu, men jag har bestämt namn.

Om det är en tjej så ska den heter Wilma och om det blir en kille så ska den heta Pontus! var det ett bra val elr?

Fridaaaa
0

#3 En svart mandtlad eller brokad då! :)
Svårt att säga, då vi inte har sett bild eller vet personlighet :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
0

#4 Den kan ju vara wienerteknad också! Cool

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fridaaaa
0

#5 Ja det medTungan ute

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lovisa_123
0

Tack för tipsen…