Gny + stamp
Vad menar kaninen om hen ger ifrån sig ett litet gny och sen en stamp i golvet? Alltså inte ihärdigt stampande men bara ett litet mhhm *stamp*.
Mina kaniner brukar göra så när dom är irriterade på något(till exepel för högt ljud på TV:n eller liknande)
När de stampar i marken så varnar de andra kaniner för faror :)
Aha. För de har inte verkat stressade eller så när de gjort det. Märkligt. Igår kväll lät det så vid två tre olika tillfällen och nu för en liten stund sen hörde jag det igen. Jag har tv:n på men de ligger och jäser på mattan här och verkar inte så störda i övrigt. Knasbollar :)
Man behöver inte alltid märka på kaninerna att de är stressade :) Kan bara va att de vill vara ifred ett tag eller stör sig på något i omgivningen. Jag tror inte att det är någon fara alls! :)
Okej, för de kan ju alltid gå undan om de vill. Springa under sängen eller in i buren eller så. Men de ligger ju kvar så antar att det inte går så mycket nöd på dem ändå :)
Nej men så länge kaninen inte springer iväg så är det ingen fara :)
Det låter ganska gulligt också ^^
Haha :)
Inte alls säkert att de beror på stress eller ilska. Hanar stampar ofta och gnyr samtidigt för att få uppmärksamhet från honor. Min egen erfarenhet är att de ofta gör det när de är upphetsade och känner lukten av hona.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!