Viltgrå+vit ?
Är det någon som vet hur färgerna blir om man parar en viltgrå med en helvit (med blåa ögon) kanin?
De blir nog mest viltgrå, viltgrå mantlade/brokade och kanske någon weinertecknad(pga. vit blåögd) skulle jag tro 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
100% wienertecknade, Vilken färg? beror lite på vad den blåögda har för färger bakom sig, men förmodligen viltgrå och svart
#1 mantlat/brokat kan det endast bli om en av föräldrarna är det.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Okej, tack för svaren :)
Precis som redan skrivits så kan man bara säga med säkerhet att det blir 100% wienertecknat/wienerbärare.
Vad det blir beror på vad den vita är under, samt bär på och vad den vilgråa bär på.
Jag parade en vitblåögd med en viltgrå en gång och fick tre kaniner varav samtliga var wienertecknade, en var svart och två var viltgrå :)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

#5 Parar du en vit blåögd med en färgad kanin så blir alla ungarna wienertecknade.
#6 Dock inte alltid synligt för ögat! 
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

#7 Nej visst det händer ibland, men ganska sällan, att det inte alls syns.
#6 har jag påstått något annat? ;)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se