Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 713 ggr
Killen
0

Bråkar

I augusti förra året fick jag en kull. Jag behöll 2 hanar, de var bästa polare, gjorde allt tillsammans. Men i januari så kastrerades de, och efter det så förändrades allt, då hatar varandra, de riktigt bråkar (ligger på sidan och håret yr) så de har bott i olika burar sen januari, men brevid varandra.

Prövade idag, tyvärr bråkade de.

Är hoppet ute att de någonsin kommer kunna bo ihop tror ni?

kissmekate.blogg.se

kaninjosse
0

Jag har inte så jätte bra koll när det gäller detta men det kan bero på att de är i tonåren, de kan bli sams igen när tonåren är över men eftersom de särats kanske det blir lite svårt.

Zvintos
0

Två kaninhanar funkar sällan ihop, även om de kastreras.
Så jag skulle faktiskt inte försöka sätta ihop dem igen.

Killen
0

#2 Har hört det, men med tanke att de faktiskt har bott 5 månader tillsamans och är uppfödda med varandra så tänkte jaga tt de fans en chans.

Båda två fungerar jättebra med deras pappa

kissmekate.blogg.se

[Emma--]
0

Jag skulle aldrig våga ha två hanar ihop. :/

Zvintos
0

Antagligen lugnet före stormen, så att säga.
De kan funka bra tills de kommer upp i könsmogen ålder och då brukar de allra flesta ryka ihop.
När två hanar slåss så brukar det ofta sluta väldigt illa.
Jag skulle aldrig våga chansa.
Vill man att de ska ha sällskap är det bättre att köpa dem en varsin hona, då det är en kombination som är säkrare och funkar mycket bättre.

zezagena
0

Tycker det ändå lite konstigt att de bråkar nu när de kastrerade o ej luktar hane/hormoner.. spec när de inte slogs/minns varandra negativt sedan tidigare.. ja se hanar Rynkar på näsan