Skorpan
Halloj!
Jag har fastnat för namnet Skorpan till min lille lejonhuvade hane som jag får hämta hem om tre veckor…
Jag älskar historien om bröderna Lejonhjärta och tycker att just Lejonhjärta passar så bra, eftersom rasen är lejonhuvad! Så han kommer heta Skorpan Lejonhjärta men kallas Skorpan…
I Bröderna Lejonhjärta är det ju lille pojken som kallas Skorpan, men trots detta har två personer sagt till mig att de tycker Skorpan är ett tjej-namn!
Vad tycker ni?
Mina andra förslag är Kokiri eller Yoshi… möjligtvis Birk. Men jag gillar Skorpan!
Tycker Skorpan är är jättebra namn till din lille pojke :) Tycker inte alls det låter som ett specielt tjejnamn, just eftersom man har sett Bröderna Lejonhjärta och Skorpan är en kille där så.. Det är lite som Kim, kan vara både en tjej och en kille.
/Jessica
Jag tycker Yoshi var hur sött som helst!
Jag har själv haft en kanin som heter Skorpan och är väl rätt så trött på det namnet, så därför tycker jag Yoshi var sötare! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Var det en Hane eller Hona?? :P
Bra tänkt det där med lujonhuvade..bröderna lejonhjärta ;)
Själv var min första tanke när jag såg rubriken "Skorpan" att det handlade om en hona..så möjligtvis lite "tjejigt", men esh ;) Det blir unikt å bra! :D
2# min dvärg hamster heter Yoshi :3
så jag tycker också det är ett bra namn :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/