Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1306 ggr
ppyysseenn
0

Byta pellets?

Sally är min lilla dvärgvädurshona på ca 10veckor.
Snart så kommer övergångsfodret ta slut och jag undrar om jag ska fortsätta med det hon är van vid (Kanin och Marsvins pellets) eller byta.
För jag hittar inte detta pelletsen i närheten….

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Zvintos
0

Har du svårt att få tag på pelletsen så finns det ju inte mycket annat att göra.
Kanin och marsvin brukar dock kunna finnas hos Granngården och är en blå säck.
Har de inte så brukar de kunna ta hem.

MoaLarsson
0

Om det är kanin&marsvinspelletsen jag tänker på så tycker jag verkligen att du ska byta till något annat! Något som är nyttigare och bättre, kolla runt på lite olika pelletssorter och se vad som passar dig och din kanin. Kom ihåg att du måste vänja in kaninen på det nya fodret, alltså med övergånsmetoden.

ppyysseenn
0

#2 är det onyttigt? Jag har faktidkt aldrig aldrig använt det innan, så lite information skulle inte skada :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

MoaLarsson
0

#3 Svårt att veta om det är rätt pellets jag tänker på, men tyvärr finns det jätte mycket olika pellets sorter som är onyttiga vilket är synd "/.

Zvintos
0

#4: Den som heter Kanin och Marsvin och är i blå säck är ett vanlig pellets, precis som Carrier (grön säck)
Så det är ingen gnagarblandning.

Lina R
0

Ska du byta foder måste du ju ha kvar av övergångsfodret att blanda med, det är ju det det är till för. Jag rekommenderar versele laga cuni pro, cuni complete eller cuni nature re-balance. De finns på djurmagazinet och har hög fiberhalt. Pro kan köpas i storsäck på 25kg för bättre foderekonomi.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Linnet
0

Tanken med övergångsfoder är ju att man succesivt ska blanda in det nya fodret med det gamla, så dom vänjer sig.

wakeup
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukade köra på vanligt pellets ifrån Djurmagazinet i lösvikt. Tyckte det funkade bra. Inte värst dyrt heller. Glad