vit blåögda uppfödare??
Jag bor i halmstad och undrar om de finns några uppfödare i närheten som föder upp vit blåögda, bara hittat en i närheten? :O
kramar från Emma och Chewie 
Kan vara bra att specifiera Vilken ras? du är ute efter. 
och vilken uppfödning du redan har hittat
What doesn't kill you makes you stronger.
vit blåögd dvv, och hittat krongårdens omplacering och uppfödning :) tack för tipsen=)
Jag vill gärna köpa en vitblåögd hermelinhona :) I södermanland helst.
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Jag måste tillägga att jag vill ha en hona ^^
hermeliner och dvv e de jag mest vill ha ^^ och en hona ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kommer få en kull med vitblåögda kaninungar om 1-2 veckor, bor nere i Småland mellan Halmstad/Ljungby! :)
#7 är de dvv eller Vilken ras??? :)
#8 Båda föräldrarna är dvv ;) Mer info finns på min hemsida www.tibicus.weebly.com
Jag har vart inne och kollat, ska hålla ett öga öppet kring detta :)
finns de andra som föder upp e de bara höra av sig, kul att se olika :)
#10 Okej, säg bara till ifall du är intresserad! Dom lär ju födas runt den 27 April, det är inte så långt kvar ^^
#11 jag e intresserad helt klart ^^ men får se sen hur de ser ut och så ^^
#12 Ja, det får du ta och se :) Kan ta och säga till när dom föds, om du inte ser det på min hemsida ^^
#13 jag e glömsk som attans, så om jag glömmer de så kan du hojta ^^
#14 Det ska jag ta och göra ;)
Kommer förhoppningsvis få en kull med dvv rexbärare någon gång runt den 28 april.
Mamman är vit bö och pappan är havana wienertecknad, ett blått öga och ett oddeye.
Dock finns jag i Borås men om du skulle vara intresserad av en unge går det säkert att ordna transport.
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com
#16 jag ska gå in på din hemsida kolla :)
#17 Gör du så (;
Mvh Linnéa
#18 deb vit blåögda du hade vart nåt av de gulligaste vit blåögda jag sett :) men eftersom pappan är av annan färg kan man garantera de kommer några vit blåögda?? :P e inte så duktig på dominanta färger och så därför jag frågar :P
#19 Tack, det ska jag hälsa henne!
Garantera kan jag inte göra men chansen finns!
Mvh Linnéa
#20 Okej nej jag kan förstå de e svårt garantera
Ja hälsa och klia lite bakom örat från mig 
#21 Haha det ska jag göra!
Men jag kan kontakta dig när kullen föds så får vi se om du fortfarande är intresserad då
Mvh Linnéa
#22 ja jag har några välja på nu så hör av dig sen så kollar jag på de :) vill hitta den "perfekta" ungen just nu. perfekta låter fel men en som mår bra och som man kan ta hand om från början :)
Nu ikväll så har det kommit 3-4 st ungar, har inte vågat titta och röra för mycket i och med att det är hennes första kull så att hon inte blir stressad. Dom två översta såg jag att dom rörde på sig, men dom under såg jag inte så tydligt (:
ÅÅÅh va mysigt :) Kommer du lägga upp bilder om någon vecka?? :)
Jadå, om någon dag hade jag tänkt ta lite bilder på dom, vill inte störa henne för mycket i början :) Ska ta och kontroll räkna dom idag med, men jag är iaf säker på att det är 2 st, sen låg det någon/några under som jag inte redigt såg ^^
Kanske ska meddela vad jag e ute efter hos den lilla :) En lugn och gosig som tycker om att både busa men ändå sitta lite i knät och gosa :) Har en lejonhuvaddvv som är en hane så jag vill ha en tjej, som kan umgås med min kanin, funkar de inte så e de lugnt, hon kommer ha en egen bur och egen aktivitetshage ändå ^^ Stamtavla är inget krav, jag tar gärna en med härstamningsbevis ^^
#26 okej de kommer bli spännande att se :D Hoppas att de kanske finns en liten vit blåögd flicka till min herre, han e kastrerad så de e att han ska ha nån att umgås med om de funkar ^^
Här har vi mannen i fråga ^^
Det verkar suveränt! Nu har jag räknat, och det är 3 st. Bifogar med en bild på alla tre, man ser dom inte så jättebra men ska ta enskilda foton på dom på söndag i och med att jag inte vill störa henne för mycket. Dom är väldig pigga och aktiva, den längst ut försöker hela tiden klättra på halmen utan resultat, man hör verkligen hur det prasslar ^^
#28 Oh så söta de var :) de ser ganska ljusa ut allihopa?? :) Eller kanske för tidigt att säga?? :)
Dom är hur söta som helst, små gullepluttar! Jag tycker också att dom ser väldigt ljusa ut ^^
Lite OT nu men jag måste bara säga till Vilma (#28) att ungarna var jättefina! :D <3333
Haha, tack! Den längst ut är aktivast av dom alla, den försöker typ att klättra runt xD <33333
Jag kommer para min hona under nästa vecka (parade för ett tag sedan men det visade sig att hon gick tom) Hon är en vit blåögd dvärgvädur, väldigt gosig, gillar att bli klappad och är väldigt lätt att hantera (lyfta, klippa klor m.m) Stamtavla kommer skrivas på ungarna och de kommer tyvärr inte vara leveransklara förrän i juli nu då. Jag bor i Kungsbacka, men transport neråt är nog inte sådär jättesvårt att fixa. Har bl.a kusiner i skåne som jag åker och hälsar på lite då och då :) samt att jag går på ett gymnasie lite söder som Varberg. Om detta verkar av intresse så kan jag berätta mer eller så kan du kika in min hemsida: www.silverlyckans.tk
En liten video på ungarna ifall du vill se ;) Här!
#33/34 Om ni vill berätta lite om föräldrarna inklusive pappan så e jag glad =) vill ha en lugn kanin eftersom den jag har hemma nu har blivit uilla behandlad i sitt hem så vill jag vara någorlunda säker att jag väljer den "rätta" ungen. Och det kan sjklart bli så att jag säger nej till någon av era ungar med, jag vill som sagt hitta den "Perfekta kamraten" till min lilla pojk =) Misstolka inte de jag skrev med perfekt och så, jag vill bara vara nogrann i val och inser att ingen varken jag eller djur e perfekt =)
Btw #34 Jag satt och kollade och kunde se de små liven, dog lite av gullighet :D
Då kan jag ta och berätta lite om föräldrarna då ;)
Busan: Han är den kaninen som man kan gör exakt ALLT med, han blir oftast aldrig rädd för någonting och tål mycket. Han är den lugnaste av alla kaninerna här hemma, och han har aldrig någonsin bitit någon människa. Man hade nog kunnat vända honom upp och ner utan att han hade protesterat så mycket. Det finns inte så mycket att säga om honom, bara att han är världens snällaste och skulle aldrig göra något elakt.
Zamina: Hon har lite mer temperament i sig än vad Busan har, men hon har aldirg heller bitit mig eller någon annan under 1 års tid då hon varit här. Hon brukar kunna sitta och slika på ens fingrar, man ser verkligen hur hon njuter av att få uppmärksamhet. Oftast så springer hon runt och gör många glädjeskutt i hagen, hon njuter av livet i fulla drag!
Haha ja, dom är söta som socker! :D
#36 du får ursäkta mitt krångel =) de känns som stabila och bra föräldrar =) Var de mycket krångliga i tonbåren och så?? =) Har de några anlag med skador bakom sig?? =)
#37 Det gör inget, förstår att du måste ha en liten lugn flicka till din kanin! Nej, ingen av dom har varit så värst besvärliga i tonåren. Busan var ju lugnet själv, haha. Och Zamina, nej inte hon heller. Det var bara det att någon vecka efter vi hade köpt henne, så började hon dra i gallret på inomhus buren, men det var bara för att hon var såå aktiv och behövde mycket Motion och kärlek. Busan och Zamina köpte vi från samma uppfödare, fast Busan köpte vi 2006 och då hade hon inte startat upp sin uppfödning med gårdsnamn o.sv. men hon verkade ändå så grymt kunnig redan då. Vi kunde fått med härstamningsbevis, men vi tackade nej. Vi trodde väl inte att vi skulle avla på honom. Det jag vet att han har vit blåögda föräldrar, det kommer jag i alla fall ihåg. Inte heller Zamina, henne har jag ju härstamningsbevis till. Uppfödaren visade oss på Zamina hur ett riktigt bett skulle se ut, så då borde hon inte ha någon skada i släkten.
Mycket, men ändå ^^ Skulle jag kunna skriva upp dig som ev. intresserad på min hemsida av en hona?
Nu har Snövit fått sina bebisar! Hon fick hela sju små pluttar igår. Blev 2 st svart wienertecknade och 5 st ljusa, förmodligen vit/blåödga.
Vet dock inte om hon kommer ta hand om ungarna (hennes första kull) så det är bara att vänta och se.
Mvh Linnéa
#39 Lite OT, men heter honan Stjärnornas Snövit? :)
#40 Nej, bara Snövit :) Endast Zonic som kommer från Stjärnornas.
Mvh Linnéa
#41 Okej, mamman till den kullen jag har nu hade nämligen en syster som hette Stjärnornas Snövit ;)
42# Jaha okej :) Hon hette ingenting när jag köpte henne så döpte henne till Snövit.
Mvh Linnéa
Idag är ungarna 1 vecka, och dom växer och knakar som bara den! Alla tre lever fortfarande, och är väldigt pigga och söta. Än vet jag inte könen, men det vet jag förhoppningsvis om någon vecka. Lägger in en varsin en bild på dom ;)
Den mellersta, rätt så aktiv och ligger gärna stilla i handen.
Den allra minsta, men den är ändå jätte aktiv och kryper runt och har sig.
Den största och tjockaste, också aktiv och gosig av sig. Ett av öronen står även ut lite ibland.
Men ***** vad fina Vilma! :D Blir ju sugen själv på att ta en ;)
Haha, det får du ta och göra ;D
Åååh, jättefina Vilma!! Vilken av dom ska du behålla? :D <33
Så underbart söta de va :D håll mig uppdaterad om hur de går med dem :)
Min lejonhuvade dvärgvädur födde 4 st vitblåögda ungar den 2-3 maj. Ungarna kan bli både lejonhuvad dvärgvädur och normalpälsad dvärgvädur då honans morfar är normalpälsad samt hela hanens släkt. Jag bor i Gävleborg, men transport brukar kunna lösa sig :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#49 Ursöta är dom!! Tar väl den som blir över, haha ;) <333
#50 Jadå, det ska jag självklart ta och göra! Som sagt, om en vecka eller två så vet jag ju könen på dom ;)
#52 jag e lite kär i den sista med sitt söta lilla utstående öra :P
#51 Jag är bara ute efter dvv som de ser ut nu :) men tack att du sa till :)
#53 Ja den är jätte söt! Jag har försökt att titta på vad det kan vara för kön idag, och om jag såg rätt så såg alla ut att vara honor, men det var lite svårt att se ;)
#54 ooooh va mysigt :) men hanterar du dem mycket och så nu?? :)
#55 Jaa! :D Nästa vecka så borde jag veta könen bättre! Jadå, många gånger per dag blir det! Nu ligger dom helt stilla när man håller dom, förutom när man lägger dom på rygg, då kan dom ta och sprattla iväg lite ;) Kan se om jag hinner ta nya bilder i morgon!
#56 jag vill se massor med bilder :D Men sjklart ska du ju hinna ta dem med :P Men e ju jättebra du håller i dem och vänjer dem vid människor ju :)
Lägger ut en bild på en av mina ungar 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#58 jättesöt var den :)
I morgon blir dom 2 veckor, och vad jag kan se så ser alla faktiskt ut att vara honor! En liten film på busarna, som nu har öppnat ögonen. :)
#38 hade missat de inlägget :) du kan skriva mig som preliminär :)
#oj va aktiva de e :) riktiga små busar, de e ju så söta :) ändå så klumpiga medans de e aktiva, vilket är så grymt gulligt ^^
#60 nej guu så söta! Så synd att det inte fanns en hane bland dem :(
Ur gulliga! :)
#61 Okej ;) Visst är dom söta, springer omkring och har sig! Dom är väldigt sociala med, om man lägger dom på ett bord så vips är dom framme och vill bli klappade. Den minsta är lite mer försiktig, den har inte redigt vågat sig fram till mig ännu!
#62 Man vet ju aldrig, rätt som det är så dyker det kanske upp en hane? :D
#60 Alltså Vilma!!!! Dom är för söta! Jag åker ner och snor en ;) <333
#65 Haha, skyll inte på mig för att dom är så söta!!!! Det får du ta och göra!! :D <3333
#64 ja, det kanske det gör! :)
Jag vill se bilder :D om man får kräva de?? :P
En av Snövits bebisar
Mvh Linnéa
#69 ÅÅh så söt :) tycker du borde ta bilder och lägga ut på hemsidan :P vill se dem :)
#70 Och ännu sötare är dem i verkligheten
Ska ut och ta fler bilder på dem så fort vädret tillåter!
Mvh Linnéa
#70 Ser fram emot fler bilder på sötnosarna
Har kullen några honor?? 
#72 Har inte kollat det än men ska ta och göra det idag eller imorgon hade jag tänkt. Men gissar på att det finns minst en hona i kullen
Mvh Linnéa
#73 ok uppdatera gärna sen 
#74 Lovar
Mvh Linnéa
Här kommer en liten bild på en liten sötis, hade tänkt att göra en annons här senare med bild på var och en ;) Det ser ut att vara 2 honor och 1 hane ^^
#76 Så himla söt :) Skicka länken här sen då
:)
Kollade könen idag, såg ut att vara en hane och tre honor men är ännu inte helt säker.
Har också lagt upp individuella bilde på varje kanin på hemsidan
Mvh Linnéa
#76 Jag sa ju att det säkert skulle dyka upp en hane, haha! :D <33333
Nu ligger en annons ute HÄR!