Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 895 ggr
OddanFrallan
0

Akut hjälp!!!

Idag när jag skulle hämta mina kaniner ifrån hagen tog jag min 8 veckors lilla bebis. Jag tog upp ett kompostgaller (Bara ett) och lyfte det, då sprang min lilla prinsessa och jag råkade tappa gallret på hennes nacke! Hon blöder ingen stans och hon skuttar runt som om inget har hänt. Om hon hade brytit nacken hade hon väl dött på en gång eller? Snälla hjälp mig!!!

// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy

Kristall
0

Om hon hade brutit den hade hon inte levt så länge nej. Däremot kan hon ha fått någon lindrigare skada, som kan vara värt att kolla upp, trots att hon verkar må som vanligt. Jag skulle nog ringa en veterinär i alla fall, och höra vad denne tycker.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zvintos
0

Om hon brutit nacken hade det med största säkerhet märkts.
Jag har varit med om att en kanin brutit ryggen och det märktes tydligt, då han inte kunde hålla upp bakkroppen direkt efter.

Så om hon brutit nacken ordentligt borde hon i princip blivit förlamad.

OddanFrallan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej tack, vet. skall ringas, kännde på hennes nacke och jämförde med den andra kaninen, de var ingen skillnad. Finns det något jag kan göra medans jag väntar på att min mamma/pappa kommer hem? Det bör inte ta jätte lång tid, då de åkte för ganska länge sedan max. 30 min. Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.

Linnet
0

Är hon som vanligt, så är det nog ingen fara, hade det blivit nån skada så hade du nog märkt det.

OddanFrallan
0

#4 Tack, hon mår bra nu så jag tror nog att hon inte gjorde illa sig iallafall.Glad