Wienertecknad?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, din lilla kille är winertecknad 
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#1 helt säker? :) haha ^^
dock så har han ju så på magen också.
Jaa, tror det, har för mig om att om dom har på vitt på nosen eller svansen så är dom winertecknad. :)
#3 okej ;) har dock inte haft någon som är vit på svansen än, bara varit med om nosen och annat på kroppen såsom tassar, panna, hals/nacke, bröst.
Men jag är inte säker ;) Min winertecknade hona har också en vit fläck på svansen.

Wienerteckning kan ju se ut precis hur som helst, hade en som jag trodde vit blåögd kaninunge i fjol (mamman vit blåögd) men upptäckte så småningpom att blåögd var den inte. Till slut upptäckte vi att den hade en liten liten grå fläck på svansen, så den var wienertecknad, helt vit med en fläck på svansen, brukar ju oftast vara tvärtom att det kan vara en liten vit fläck nånstans.
#6 okej, så han är wienertecknad? :P
Har inte viltjapaner alltid vit undersida på svansen?
#8 Jo, det har dom, och mage också, tror jag?
dock så är varken hans mamma eller pappa viltfärgad, så lite svårt, då två icke-viltfärgade inte kan få viltfärgade ungar.
Han kan inte vara viltjapan då?
Viltfärgade japaner brukar ha vit mage, ja.
Men av vad jag lärt mig så är det inte enbart vilt eller ej som styr.
Utan en homozygot japan (bjbj) kan tydligen se viltfärgad ut, fastän den är enfärgad (gg) och en heterozygot (bjb) kan se enfärgad ut fastän den är viltfärgad (G_).
Vet att en uppfödare hade upptäckt detta bland sina, om jag inte kommer ihåg helt galet.
#11 Om jag ska vara ärlig, så fattar jag ingenting, haha.
Förlåt, är lite trög när det gäller genkoder och allt.. 
#11 Det kan säkerligen stämma, är inte alllt för insatt i japaner. Men håller du med om att det ser ut som en "vanlig" vit undersida på svansen bara? 
#13: Ja, jag tycker mer det ser ut som en vanlig vit undersida på en kanin som har vit mage.
Men, i och med att mamman är wienertecknad så skulle jag i princip räkna denna unge som wienertecknad "för säkerhets skull". 
#14 Ja, det är klart. Den kan ju "vara" wiener men utan att det syns (genotypiskt heter det va?).
#16 Ja, precis.
Tycker att han/hon ser ut att ha någonting likt viltzoner men teckningen lyser igenom (vilket är vanligt), så jag tror att hans/hennes svans är vit på grund av det men inte wiener.
Men som sagt, räkna med att han/hon är osynligt wiener.
#15: Ja, det heter genotypiskt när det är rent genetiskt sett. 
Finns en genetikartikel här på sajten som tar upp bland annat genotyp och fenotyp.
#17 okej, då vet jag det.
Men, han är inte wiener, då det är en ras, som lilla wiener osv. Man kan missförstå det, och därför ska man allra helst skriva wienert eller wienerteckning/wienertecknad till det.
#18 okej, men han är viltjapan med andra ord? 
#19: Nej, han kan inte vara viltjapan i och med enfärgade föräldrar.
#19 Men de flesta ser ju att han inte är en wiener då han inte ens nästan ser ut som den rasen. Tror inte att någon missförstår.