Hemsk annons
*Länk borttagen*
stackars kaniner…. verkar inte må nåt vidare. inget spån heller knappt
väldigt stor skillnad på kaninungarna… skumt…
//Vi har som regel att länkning till annonser i inlägg inte är OK och länken är därmed borttagen. (NinniH, medarbetare)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nämen fyaaa :(
Ungarna bara ligger där utan bo…usch!
Kram /Tess
man vill bara åka dit och hämta dom D: men har ingen plats för alla dom, har redan 6 st hemma nu :(
Mvh Järnskogens kaniner

VIll du pma mig länken ??
Mig med!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Kan du PM:a till mig med? :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Och mig ;)
mig med
Mig också :)
Aut viam inveniam aut faciam
Kan också ta mig en titt!
/Jessica
Jag vill också se! :)
Gärna mig också! :)
Mig med
Mvh Linnéa
Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com
Mig med.
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Mig med haha
Mig med :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Behövs inte, tror jag hitta den :/
Herregud vilken skillnad på kaninungarna! 2 är "stora" medans den tredje är skit liten! Ska prata med pojkvännen o kolla om vi kan köpa dom. Blir helt gråtfärdig när jag ser det där :(
ja man kan inget annat än blir förbannad!!
Mvh Järnskogens kaniner

FY fasiken dom små kan inte vara gamla och ahr inget bo att bo i och en mamma som inte ens har material att bygga ett bo till sin små buren ser oxå MINIMAL ut nej såna männiksor ska inte ha djur. och jag började tänka på om mina var försmå till mina dvv på 130*60 nu när dom har bebsiar.
Olika storlek på ungarna är ju inget ovanligt… Det händer ofta. Nu har jag ju inte sett annonsen, men bara så ni vet. Och om det rör sig om dvärgkaniner kan det hända att den minsta är en mupp, en dubbel-dvärg. De flesta brukar ta bort dem vid födseln eftersom de vanligtvis inte lever särskilt länge.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
nej ser verkligen illa ut…
Mvh Järnskogens kaniner
Skulle du kunna PMa mig länken :)?
Dom har ju ingen bo låda ens till ungarna! :( :O
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag vill oxå se… Har någon lust att pma?
Kan någon PM:a länken? :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
vill gärna ha länk:)
//Sandra Johansson
uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)
Kan du PM:a mig också ;)
Tyckte inte att det såg så himla farligt ut, många annonser är värre. 2 av ungarna ser ut att ha dubbel dvärggen, inte ägarens fel.
Det finns en "bolåda" bakom mamman som mkt väl kan innehålla ett bo. Han kan ha plockat ut ungarna för att fota.
Jag har svårt att tro att ungarna hade levt i dag, om de hade fötts på burbottnen och legat där. Ungarna blir nedkylda fruktansvärt fort om de hamnar utanför boet.
Spån har de ju, även om det inte var så mycket. Men torrt är det i alla fall.
Buren ser ut att vara liten, ja. Men hur många kaniner tror ni sitter i lagliga burar? Det är nog väldigt vanligt att det ser ut så där tyvärr.
Det jag personligen tycker är värst, är att man inte ser något spår av att det skulle finnas hö i buren. Enda gången det inte finns höstrån överallt i mina burar, är när det är helt nystädat.
Men även avsaknad av hö är ju väldigt vanligt tyvärr. Många kaniner som lever på gnagarblandning och morötter.
vill gärna se länken jag med.
vill med gärna ha länk
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror precis som #27 att det finns en bolåda på andra sidan, men som sagt, inget hö….. :O
När man ser på andra bilden är ugarna väldigt olika i storleken, det ser ut att skilja en vecka mellan åldern. Och att hon vill sälja alla sju ungarna med mamman! :/
kan jag få länken?
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Jaha den annonsen, har jag sett innan. Nej ingen bra annons eller bra uppfödare, hade jag haft råd & plats hade jag genast hämtat dem (bor 6 mil ifrån karlskrona) men nu kan inte jag det :(
kan någon pm:a länken? 
Mig med
What doesn't kill you makes you stronger.

blocket blekinge
#35 tack
I want to se the link please..
Är den annonsen borta eller? för hittar den ej…
Jo nu hitta ja den….första av alla…
skulle gärna vilja ha länken PM :)
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
usch då :/
har mejlat dom och frågat lite.
hoppas att han inte säljer ungarna och mamman alldeles för tidigt :S
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#27 Bra inlägg Petra!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Agree!
Tycker det är lite dumt att ni, dom flesta, drar sådana slutsatser av att se en bild. H*n har, som #27 säger, kanske tagit ut kaninerna ur boet för att fota. Och mina kaniner brukar skjutsa undan spånet och lägga sig på bottnen så kaninen kan mycket väl ha mycket spån.
Som ovanstående säger så är det dubbla dvärggener på dom små troligen, dvs mupp, och det är ju absolut inte ägarens fel!
#45 dvärggener som kaninungarna får alltså mupparna tycker jag att man tar bort eller inte sätter ut en annons på, kul att sälja en "felaktig vara"
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Om man inte vet vad en mupp är är det svårt att veta detta!
För de som inte vet är en mupp: tillexempel om man får ungar så är 3 av 2 stycket vanliga och den 3 är väldingt liten kanske inte den bästa förklaringen men det är en unge i kullen som är mycket mindre en de andra
48 hur man man se skilldnanden på en mupp å än som är vanlig "liten" sak då??
#49 svår att förklara men en mupp är smalare och mindre men man kan se det till exempel om man har en kull med 4 i den så är det bara att jämnföra om någon är minst
#49 Det syns stor skillnad, både på storlek och utseende.
http://kanin.ifokus.se/articles/4d713d4ab9cb46221d053e1a-genetiska-defekter-pa-kanin
Där är n bra artikel som förklarar :)
/Jessica
Tog bort de inlägg som beskrev hur man hittade annonsen, vi tar bort länkarna av en anledning och det är därför inte heller okej att beskriva vart man hittar en enskild annons.
Kan någon skicka länken ? :)
#54 skickat
Kram /Tess
Om det nu är muppar så skulle de ju knappast leva så länge? Eller?
De finns muppar som överlevt till ca 2 veckor
Om det är någon som är mindre i kullen .alltså mycket mindre och smalare det är då oftast en mupp
Vill gärna ha länken tack!
Men jag tycker inte att de ser så deformerade ut som muppar brukar göra, med stora huvuden o.s.v. Bör dock tillägga att de enda mupparna jag fått var döfödda.
#60 Alla muppar är inte lika tydliga, är de hermelin du fått på? då är de ofta väldigt tydligt
Jag tycker det är otroligt elakt att ens lägga ut detta som en tråd och anklaga någon för djurplågeri och sedan maila ägaren och fråga ut personen. Kaninen bor inne i en vanlig innebur,vilket de flesta kaniner gör, bolåda ser man i bakgrunden. ungarna är utlyfta ur boet för att fotas eftersom han fotat dom i och utanför buren. Buren är ren, kanin mamman är ren och ser frisk ut, ni har ingen aning om de finns hö någon annan stans, mina kaniner har sitt hö uppe på bolådan och drar inte ut något i buren så hade jag knäppt en liknandekort hade ni då anklagat mig för att inte ge min kanin hö? Det kan även vara så att buren ser liten ut för att kanin honan går löst annars, det finns många olika förklaringar till allt och därför anser jag att det är otroligt elakt att hänga ut en människa på detta sett- Tänk om någon sett EN bild på en av era burar och misstolkat bilden och sedan anklagat er för djurplågeri? Det känns aldrig bra att bli anklagad, jag har blivit de på en blocket annons för att jag skulle sälja en hamster, folk ansåg att de var plågeri att sälja ett djur om man inte hade en anledning. Samma sak där, folk vet inte anledningen men anklagar för de drar förutfattade meningar kring i sitatiuon.
Visst får man tycka och tänka men häng inte ut personer, de är för det första inte lagligt och absolut inte snällt.
#62 Bra skrivet. Vill gärna hålla mig utanför diskussionen eftersom jag HATAR när folk lägger ut blocket annonser så här, men du sa allt jag tänkt om hur folk trackat ned på något de inte vet något om.
Tack för bra skrivet
#61 Ja, hermelin.
Någon som kan PM:à länken?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Håller med #62 till fullo. Bra skrivet!
Skulle jag t.ex. ta en bild på mina kaniner när de ligger och sover i ett hörn av hagen skulle det se ut som att de bara har en handduk att gå på, inget hö, inget vatten etc när allt det i själva verket finns utanför bilden. Det skulle se otroligt trångt ut då de själva väljer att sova tätt ihop, osv. En vinkel kan lura ögat väldigt mycket.
Ni har ingen aning om ifall det finns hö någonstans i buren, om hur stor buren är etc. Man kan inte döma en människas djurhållning utgående ifrån en bild, och absolut inte en sån bild som i annonsen.
Däremot håller jag med om att två av ungarna ser ut att vara muppar, men man kan som sagt inte veta det utgående ifrån en bild.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag anser att den här tråden bör tas bort omedelbart och att de med förutfattade meningar bör tänka ännu en gång över hur man dömmer utifrån en bild.
#62 Rent ser det väl ändå inte ut att vara. Det är ju fullt med massa bajs?

#68 Förvisso, men det betyder ju inte att kaninerna är misskötta, bajs blir det ju ganska direkt i en bur. Jag hade väl inte själv valt att fota en bild i en bur med bajspluttar, man vill ju alltid göra ett gott intryck, men alla kanske inte tänker så.
jag håller med, bilden kan ju luras jätte mkt, men jag anser att skall man anonsera så ta bra bilder, för det e ju bilden som säljer och man tänker ju oftast att "what ju see is what you get".
Men visst de kanske har det skitbra men jag skulle inte lägga ut sådana bilder!
Hoppas bara dem hittar bra hem
Kram /Tess

Tycker alla som funderar på att rädda djur i enligt dem dåliga förhållanden bör tänka på att ni då stödjer just den aveln och då enbart bereder plats för ett nytt. Om det inte fanns en marknad skulle det inte finnas tvivelaktig Avel. Förtydligande så gäller detta alltså ungdjur.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tänk till innan ni dömer en annons på detta vis!
Bilder kan luras otroligt mycket, och det är väldigt ohyggligt att döma ut en person så här.
Vad jag ser av bilden så syns enbart ett hörn av buren = Omöjligt att säga hur stor buren är. Den egna uppfattningen kan göra att eftersom man ser det vita bakom honan så kan man tänka att buren är väldigt liten, samtidigt ser ni heller inte om det vita (hus/hylla) ligger i mitten av buren eller en tredjedel in i buren vilket gör det än en gång omöjligt att säga hur burens storlek är!
Angående ungarna så har ägaren antagligen tagit ut de för att fota, troligen har de två mindre fått dubbel dvärggen då de annars ser ut att vara i samma ålder utseende mässigt. Dubbel dvärggen är ingenting som ägaren kan rå för.
Både hona och ungar ser ut att vara i bra hull, jag ser inget fel!
Angående bajset i buren, jag tycker inte att det set ur att vara mycket bajs. Jag kan mycket väl tänka mig att det hörnet är kaninens toaletthörna, oavsett vad så tycker jag inte det ser mycket ut. En vanlig dagsranson skulle jag vilja säga. Alla städar inte varje dag och rekomendationerna är minst en dag/vecka.
Kollar man på honans tassar så ser de väldigt fina ut och hade det varit för mycket avföring så hade de varit betydligt gulare, spånet är dessutom i fräscht skick så vitt jag ser och kutterspån är väldigt avslöjande då det fort blir gult om det är för mycket avföring.
Och vad gällande spånet så vet ni heller inte om kaninen ifråga är en sådan som gärna har mycket på ett ställe.
Två av mina kaniner har gärna näst intill allt spån längst in i buren där de oftast ligger och vilar, spelar ingen roll hur mycket jag lägger in så hamnar majoriteten dit. Detsamma kan gälla denna kanin.
Dessutom är hon nybliven mamma och jag som uppfödare vet att honor gärna vill ha så mycket spån som möjligt kring boet för att hålla det varmt!
Angående höet så kan höhäcken (om de använde sådan) hänga på andra sidan buren, alltså på andra kortsidan. Bara för att man inte ser hö just på fotot så betyder det inte att kaninerna är utan hö.
Tänk på hur ni dömer, vad jag ser i många inlägg i denna tråd så är det många som inte ser helheten utan bara ser små bitar av det hela.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Angående buren, så känner jag igen modellen och vet att den INTE är godkänd för kanin. Varken höjd eller längd.
#73 Hur är du så säker på det? Vad är det som kännetecknar den bur du menar?

#73 Där håller jag med, det ser ut att vara en som är ca 80x45 cm, så den är nog inte godkänd, så det är ju däremot inte alls bra.
#75 Hur kan du dra den slutsatsen?
Skriv gärna vilka grunder ni drar era slutsatser på.
#76 Det tänker jag inte ge mig in i en diskussion om, det känns rätt löjligt.
Jag kan ta tillbaks mitt anklagande, för mig kvittar det faktiskt om de har kaninerna i en skokartong. Finns inte mycket jag kan göra åt det, och det kommer alltid att komma folk och påstå att det minsann inte är en skokartong.
I rest my case.
Oavsett, så skulle jag kunna leta fram 10 betydligt värre annonser. Och det på nolltid.

#75 Jo man ser ju kortsidan av buren till vänster och till höger är en sån där sitthylla i plast med en liten konstig trappa och en öppning (syns inte på bilden men jag vet precis hur dom ser ut) dom brukar väl vara ca 30 cm. Den vuxna kaninen ryms ju precis mellan trappan och bursidan, så inte är det mycket utrymme om det är 7 ungar.
Någon som vill Pma länken till mig?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Och som jag skrev tidigare har ni ingen aning om det finns en Hage eller liknande honan går i, hon kan vara instängd i buren på kvällarna och gå löst på dagarna. Det finns inget som säger att buren är för liten och jag förstår inte ens hur NI orkar klanka ner på en person så otroligt mycket, seriöst, hade det varit mig ni skrivit om hade jag anmält för länge sedan. Ska man leta efter "djurplågeri" gör det då på ett seriöst sätt, det finns djur som far illa, men de på bilderna ser inte ut att fara illa så lägg eran energi på något annat istället!
#80 om du tycker att vi lägger ner för mycket energi på den här tråden så varför ändå kolla här då.
Nu vill inte jag starta något bråk men ville bara säga det
Jag tycker inte att denna tråden direkt leder någon vart och bara skapar dålig stämning, så därmed låser jag den.