Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2132 ggr
LinneaJohaanson
0

Könsmogen vid 10 veckor.

Har en unge här hemma, hane vitblåögd, som börjat rida på syrran. 
Blev lite fundersam om det beror på dominans eller sådant så kikade efter och han har fått kulor. Blev lite chockad.
Dom blev 10 veckor igår.
Någon mer som varit med om liknande?
Lagom drygt måste jag säga!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Loverabbits
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var samma sak här för någon vecka sedan… Hade tre 8,5 veckors syskon ihop, en hona och två hanar. Så ser jag att den ena hanen började rida på honan, springer fram och tar bort honom och kollar efter. Han har börjat fått kulor… Skiljde snabbt på honan från killsyskonen, hon blev inte dräktig!

Den hanen utvecklades tidigt, för redan en halv vecka senare började han bråka med sin bror så då blev det att skilja på dem med. Hur kan andra ha hanar ihop tills de är 12-13 veckor? :/

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

LinneaJohaanson
0

Ja fan alltså!
Det kändes ganska värdelöst med tanke på att jag inte ska ha kvar honom och hade tänkte att han kunde få bo med syrran tills någon vill ha honom. Men nej! Vet inte hur jag ska göra riktigt när min nya rex kommer!

Som tur är så flyttar brorsan till honom som han bor med imorn så det blir inge bråk i alla fall!
Jag har haft hanar som är upp till 6-7 månader tillsammans. Första gången jag är med om detta!

Lina R
1

Jag har haft en 8v hane som gjorde en 12v hona dräktig under en kort stund i rasthage… Ibland lär man sig den hårda vägen =p…

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Fridaaaa
0

Ja, min förra hane, Joker, var könsmogen vid 10-12 veckors ålder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Luppa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Jag har ofta hanar ihop till 12-13 v, och det har aldrig varit problem.

Men ja, de KAN bli könsmogna tidigt.

Emelie
0

Min allra första lejonhuvade kanin blev könsmogen vid 10 veckor, så jag har varit med om det. Han blev så sjukt aggressiv också!

Behöver du hjälp så kanske jag möjligtvis kan ha honom hos mig tills du hittar ett hem till honom.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

LinneaJohaanson
0

Åh du är ju underbar Emelie!
Det beror lite på när jag får hem min rex om jag hunnit sålt honom innan det eller så! Du är en ängel!
Saknar dig en masssa gaaalet massa!

[Wera]
0

Min allra första kull på 3 hanar och 3 honor blev könsmogna ganska så fort. Hanarna skildes åt tidigt från honorna så jag vet inte hur de skulle betee sig med dom men hanarna började bråka och slåss redan vid 9 veckors ålder! Så jag fick sära på allihopa. Det var två av hanarna som var "dominanta" medan tredje hanen var mer "normal" för att vara så ung.

Men haft en hermelin kull också som vid 12 veckors ålder blev könsmogna och red på varandra.

Mina två första kaniner (dvärgvädurs hanar) bodde ihop utan problem tills dom blev 5 månader sedan började dom bråka om reviret.