Hur vanligt är det?
Hur vanligt är det att kaniner parar sig genom galler? T ex. Kompostgaller. Hur stor chans är det?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Avtryck, tänkte precis skriva ett liknande inlägg själv, :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Avtryck. 
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Inte särskilt vanligt, skulle jag säga.
Men vill de verkligen kan de vara väldigt påhittiga.
Det är dock mer troligt/vanligare att de försöker ta sig in till varandra först.

Tror inte heller att det är vanligt, tror det är ganska omöjligt egentligen.
Jag skulle inte chansa att ha hona brevidhane, med bara ett galler i mellan, för det är inte omöjligt alls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror att risken är större att det förekommer slagsmål om man har galler emellan, än att de parar sig genom det.
#6 Ja det med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej eftersom det har hänt flera jag känner :/
#8: Hur stora maskor har de på nätet?
Måste vara stora maskor då, tycker jag..
Det har hänt mig. 
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Vanligt kompost galler har dom.
#11: Ja, det är ju ganska stora maskor, så då kan jag förstå.
Vissa raser är ju till och med såpass små att de om de är tillräckligt motiverade kan klämma sig emellan.
Enklast om man vill ha galler emellan, är att ha 2 lager med ett par centimeter emellan, samt att nätet är väldigt små maskor.
Om man nu vill ha galler emellan.
Det händer men är inte så vanligt. Honan måste vara superbrunstig och trycka sig mot gallret och hanen måste vara väldigt atletisk :-).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Haha :)
Har ju mina honor runt kompostgaller, Elvis hoppar bara över :/Så han får springa runt i lina. Då sitter jag ALLTID ute, spec. om han är ute =). Sen pratade jag med min kompis o hon berätta att hennes dvv parade sig genom gallret när hon tittade på :P (Hon hade tänkt o para dom när honan va brunstig, men hon va redan det då xD).
Så Jag flyttade hans lina så han inte kommer åt honorna :) Elvis o pepsi brukade bara sitta o pussas hela tiden, så Motion o gräs blev de inte mycket av :P
Ja min överraskningskull blev gjord genom dubbla galler med pyttemaskor så nog kan de allt
Oj :) Förhoppningsvis har han inte gjort något med pepsi när jag blundat en stund :P Dom 2 har ju vart väldigt beroende av varann om man säger så :P Hon hade t o m rymt från sin bur igår o lagt sig brevid hans :)
Då är risken stor att de parat sig…