Hur bor era kaniner
hur bor era kaniner?? Hur ser det ut osv? Vill ha inspiration. Gärna bilder med.
mina bor i fack burar utomhus, har bilder på en av fackburarna på min hemsida www.boltenskaniner.weebly.com

3 av mina bor i vanliga inneburar. Medans min harkorsning bor ute på balkongen i en hemmagjord tillfällig bur. Som ser ut såhär
#5 Vad gulligt med en liten stol hos sig xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Vad gulligt med en liten stol hos sig xD

#6 hehe han måste ju ha en hylla så :P Och det var det vi hade. Han ääälskar sin stol :P Fast den står på ett annat ställe nu: Fast han sitter gärna uppepå Bolådan också xD
#8 Hehe sött ju, fungerar ju lika bra det!:D

#9 hehe ja
Vill också säga. Han går inte på betongen. Utan han har en tjock matta där nu + massa handdukar. Kortet togs då allt inte riktigt var färdigt :P
#13 guud så fin! har du någon ritning?
#10 Var har du fått tag på en så stor bur? Letar & letar men hittar ingen stor bur. Inte till kaninen som är fri gående utan till mina marsvin. Hoppas kunna öka på flocken om jag hittar en stor bur
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#15 galet fin! om den bara spårlöst försvinner så är det inte jag..
#17 Haha, men du har ju liite långt att komma till mig i stockholm:P

Härligt katti :) nu snackar vi frigående underbart.
MVH John
#18 nejdå kan ju ta med mig buren hem efter kista mässan när ja ändå är i stockholm ;) märker ju inte du (A)
#24 Haha, lycka till att få loss den! Du måste ha en grävmaskin!:P
Vad fantastikt fint era kaniner bor! =)
#27 Hoppar dem inte över till varandra?
Kanske därför det är säkrare nu
.
#29 kanske det ;)
Finns bilder på min hemsida hur mina korvar bor :) www.yamboskaniner.webs.com
Haha, jo ..
Nu är det nät över ;)
Den är från teddytassen, har också en sån
Putt!
Såhär bor min ena hona, Tingan :) Väldigt dålig bild, men.
Det är alltså en kompostgallerhage i mitt rum (skulle helst ha henne frigående men det går inte i nuläget). Man ser inte allt men hon har en låda med hö (den hon sitter i på bilden), en toalåda, ett hus av kartong, en tunnel, boll, matta, vatten- och matskål, grenar m.m. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Sätter ett litet tassavtryck, kommer med bild i morgon :)

Tassavtryck :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Just nu bor min kaninen inne i en innebur..
Men när det blir lite varmare ute så ska jag börja bygga några kaninburar inne i Gäststugan vi har ute på tomten..
Får se hur många burar det blir men jag tror det blir i alla fall 6st större burar.. Sen blir det även uteburar som ska byggas.. :)
Här inne ska burarna vara ;)
Stugan är ca 2,5 x 3.5 meter stor..

tassavtryck
#37 snyggt :D
era kaniner bor verkligen fint! Jag har hittat lite inspiaration till hur jag ska fixa till mina i vår :)

Jättfina burar/hagar ni har! Har fått en massa idéer till mitt sommarprojekt!
#43 AVIS! Ge mej :D
Jo världens bästa kanin container :) riiiktigt avis
MVH John
Mina skuttar fritt hemma i lägenheten. Nova bor i eget rum just nu, men hoppas hon ska bli vän med brorsan efter att hon kastrerats så hon också får vara med överallt.
Finns en massa bilder i min blogg, om någon vill se. 
Bilder från i somras ;p
Första buren, hemmabyggd två fackare ^^

----------------------------------------------
andra buren, inne i ett litet skjul :)
ganska dålig bild och det är ommyblerat där nu ^^

------------------------------------------------------------------------
Utehagar och en bur som mamma och ungar får va i ^^
Ser kanska rörigt ut, men alla hagar sitter ihop i varandra ;P

Och den här lilla uteburen som ungar kan vara i utan att rymma ;P

Och så bor mina kaniner :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
#44 #45

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Fina boplatser ni har till era kaniner!
#43 Lyxigt och praktiskt! Ser ju riktigt roligt ut att städa dem burarna, bara öppna och sopa ur. Kan tänka mig att det är riktigt skönt att slippa traska runt i slakset i mörket!
Längtar tills jag kan ta över våran ena barrack
------------------------
Likande såhär försöker jag låta mina kaniner bo på sommarhalvåret:
Kastanjegårdens Kaniner
16 totalt missat att de är mig du har skrivit till.
Jag köpte denna biligt av en uppfödare (S.d Fantasi)
Hon hade köpt denna bur i djur äffar dock använde hon dej knappt, bara 1 gång å priset ligger 1300 på denna.
min kanin bor inomhus lös, funkar jättebra! men jag stänger dörren till köket när jag inte är hemma. där jag bodde förut hade jag inga dörrar i lägenheten utan satte kompostgaller til köket, han började dock hoppa över, då satte jag ett till "på" det andra, blev typ 1.20 högt, men han hoppade ändå över och upp i sängen och väckte mej på nätterna! men nu funkar det som sagt bra när jag har dörrar!

Här inne bor mina kaniner! :)
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
Mina har ett 15kvm kaninstall/hus. Där finns det 7 st inneburar. väldigt trångt just nu men det funkar:) till sommaren kommer hyllorna monteras upp så stitter det 6 burar på hyllorna och en står på golvet.
Det är helt isolerat så det är plusgrader i huset (inte många) när det är vinter. Väldigt varmt på sommaren så då står fönstert helt öppet och det vädras.
Sen är det trägolv som golv. Pappa ville ha det fint när det ändå skulle göras.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Ni som har hagar utan tak, är det inga problem med tanke på rovdjur? och har ni nät i botten?:)
Ska flytta å kan inta ta med min fina bur så jag har börjat fundera lite på hur jag ska bygga nya buren å hagen.
#58 Jag anser att man ska ha nät i botten & tak just pga av rovdjur,hundar mm :)

#58 Jag har mina kaniner i kompostgaller utan tak och botten. Men där är dom endast under uppsikt. Vågar knappt gå in på toa. Är så rädd att det ska komma någon vildkatt som vi har i området. Sen så har jag en Hage med tak och botten som en av mina kaniner har fritillgång till :)
Så fina burar alla har! :)
#43 Jättefint! Vill också ha så! :( Gud vad många kaniner du måste ha :)Nu känns det lite fjuttigt att jag ska ha 6 st burar :( haha Åh vad avis man blir ;)
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
#43 vad har du för mått? Ska bygga 6 st fack och vill veta vad som är lagom:)
Ska främst ha hermeliner i burarna och de kommer att få springa fritt i stallet minst en timme var om dagen. :)
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Såhär bor våra kaniner. Det bor två kaniner i varje hus+hage. Nät i botten och tak.

betesburen.

/Fia
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#67 Vilken lyx!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#65 Hon läre ha minst 120x60x60 cm skulle jag tippa på eftersom hon har holländare (3-5 kg). Jag tycker dock dom måtten är lagom till hermeliner :)
#69 så stort som möjligt ska jag ha i alla fall. Men rummet är ganska litet. Fast de kommer som sagt få motionera utanför burarna så mycket som möjligt också och givetvis kommer de som minst vara godkända mått :)
www.Zoorinas.webb.se
I det stallet är måtten 120x60x60. Där sitter enbart "singeldjuren". Hona med ungar sitter i ett annat stall med större mått.
Solbackens kaniner
Holländare väger mellan 2,5-3,2 kg.
Solbackens kaniner
#71 okej, tänkte också göra några större fack till honorna :)
www.Zoorinas.webb.se
Tassavtryck. Lägger ut bilder senare idag :)
#79 Jag vet att dom brukar väga runt 3kg, men i snitt brukar väl folk med holländare köra med dom måtten, iaf. det jag har fått höra och sett. :)
#68 Ja, det känns skönt att ha så mycket plats åt dem när vi inte hinner ta ut dem under veckorna så kan de i alla fall springa av sig lite energi själva.
/Fia
www.hoppfullt.blogg.se
Jag har hört att man inte ska ha nät i botten för att det skadar kaninens tassar, dock hade jag det förut i min sommarbur och märkte inget på tassarna. Sen har jag hört att istället för att ha nät i bottnen att man kan gräva ner nät ungefär 20 cm under jorden ifall de skulle vilja gräva sig ut och då hindrar nätet det. Kan ha hört fel! (;
Mina kaniner bor i min gamla lekstuga där de delar bur. Det har ett fönster längs hela långsidan där det även ligger en ihålig stock. Sedan har jag delat buren i två olika stora 'rum'. Det mindre rummet är det som de oftast sover i och är när de vill vara ostörda! Har ingen bild tyvärr ..
Kram Nea
# 78 Man ska inte ha sladdrig nät men fast nät som ligger bra längs med marken gör absolut ingenting. Har alltid haft det, aldrig haft en kanin som har skadat sig :)
Men det kan man också göra, gräva ner nät ca 10-20 cm under marken :) ingen dum idé :D
Okej, så bra :D
Kram Nea
Utdrag från jordbruksverkets text om kaniner. "Botten i en kaninbur ska vara täckt med lämpligt strömedel. Nätgolv är bara tillåtet om djuren hålls utomhus i betesbur."
www.hoppfullt.blogg.se
Lägger ut bild imorgon :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.