Rastgård
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har läst lite här och lite där och vill nu ha era expert råd 
Om jag bygger en rastgård utav 15 pkt kompostgaller, det blir då väggar, tak och golv. Väggarna "förstärker" jag (ja utifrån rymningsrisken) med galvaniserat sexkantsnät.
Vad tycker ni? Ska jag ha kompostgaller även till golv eller det blir svårt för dem att gå på? Ska jag endast använda ett galvaniserat nät där?
Det borde (om jag räknat rätt
) bli en yta på ca 7,35kvm beroende på vilka mått kompostgallerna har.
Jag får ju självklart även stötta hörnen med stål eller trästolpar.
Tror ni det blir bra? Och hur ordnar man en bra dörr till det?
Räcker det att man sätter ihop det med sådana stripes eller vad det heter, och ja jag räknar med att använda MÅNGA 
Tanken är, att våra två kaniner ska kunna vara där i på dagarna, förhoppningsvis tillsammans, men annars delar jag upp den i två halvor.

haha har råkat svara mig själv….
kan ändra texten, men hittar inte var jag raderar :-)

Snälla kan någon svara?
jag vill ju att allt ska bli rätt och så bra som möjligt för dem.
Jag hade haft galviserat nät till allt jag :) Men det är jag det :) Vet många här inne som har kompostgaller:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker det låter väldigt dyrt med så många kompostgaller.
Min Hage är gjord med stolpar, reglar, svetsnät och hönsnät. Hönsnätet ligger under staketet och hindrar kaninen från att gräva sig ut. Det borde gå att göra den utan fasta stolpar också om man vill kunna flytta runt den.
Jag har inget tak på min, staketet är så pass högt att rovdjur (räv, grävling) inte kan hoppa och våra stallkatter är kanin-säkra, men har funderat på om inte jordgubbs-nät borde passa att ha över hagen.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!

Men ok, jag var lite orolig för det galvaniserade nätet, trodde det var det som räknades som hönsnät, som inte rekomenderades här pga att de biter sig igenom det. (ja jag kan alltså ingenting om sånt här
)
jo hela kalaset med kompostgallerna skulle gå på runt 1600:- Så då kommer jag billigare undan om jag gör det med nätet istället :-)
Men en till liten fråga, räcker det att man lägger hönsnät i botten (nu menar jag det galvaniserade nätet) eller det måste grävas ner, eller vara kraftigare och grävas ner. Och om man gräver ner det, räcker det att man bara typ lägger det direkt under gräset?
Man lär sig lätt att se skillnad på hönsnät (kallas även sexkantsnät) och galvaniserat nät (även kallat minknät, putsnät, fyrkantsnät osv). 
Det går att fästa i botten direkt i ramen om man vill kunna flytta på betesburen.
Vill man ha den permanent, dvs icke flyttbar, kan man gräva ner den.
Det bör räcka att man lägger den under gräset och ser till att ha kanter som sticker upp som går att fästa i betesburens ram.
#5 :) det finns nog med galvaniserat, men det är sånt fyrkantsnät man ska ha helst :)
Du hade fått tillräckligt med nät billigare tror jag!:) Men det är upp till dej själv:)
Ja du kan ha det i botten, har jag alltid haft till mina utan problem :)
Och gräver du ner det, är det bra att gräva ner minst 10cm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Svetsnät menar jag sådant fyrkantigt ca 2*2cm
Hönsnät menar jag sånt 6-kantigt.
Hönsnätet kan de ibland bita sönder, men det kan ju inte gräva i det iaf.
Jag har bara lagt hönsnät under staketet, mitt i hagen kan de därför gräva, men inte gräva sig ut. Jag valde att inte gräva ner det, la bara lite grus på kanterna, men det bästa är ju att gräva ner det litegrann.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!

funderar lite…. mer 
Kom på att vi har en massa trädgårdsplattor 40* 40cm, skulle man runt buren kunna gräva ner dem, stående så att de inte syns, men "stoppar 40 cm ner i marken?
Räcker det eller man måste ha stopp under hela och inte enbart kanterna? Kommer ju även att gräva ner en liten bit av nätet runt om, så det inte blir något glapp.
Tanken är alltså inte att de ska bo där alltid, utan vara inne oxå, så när de börjar gräva så fyller man ju igen det sas.
Har en massa keramikrör som ska läggas i buren och har även ett böjt som jag tänkte gräva ner så de kan komma lite "under jord".
Åhh det är så kul det här att planera och fixa
tyvärr hade min make tagit bilen idag annars hade byggsaker inhandlats 
Sånt har vi till rådjuren jag tycker det är sådär men ska du gräva ner nätet i marken eller lägga det ovan?
What doesn't kill you makes you stronger.

det är ju det jag inte vet 
#12 OK jag tycker att det är bra att gräva ner det
What doesn't kill you makes you stronger.